Actualitat del viatjer

Anar i tornar de l’aeroport de El Prat mitjançant la L9 tindrà un suplement extra

Els viatgers pagaran un preu extra al seu bitllet
By , on 8 de desembre de 2014

Els viatgers que utilitzin la Línia 9 (L9) del Metro de Barcelona per viatjar des de l’Aeroport del Prat o cap a l’Aeroport del Part hauran de pagar un suplement de preu del bitllet, segons ha anunciat aquest el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. Tanmateix, amb aquestes declaracions es confirma que el tram de la L9 fins a l’aeroport estarà operativa a partir de la primavera de 2016.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, acompanyat pels alcaldes del Prat, Lluís Teixidor, i de Barcelona, Xavier Trias; van realitzar un viatge la setmana passada en el comboi que ha iniciat el període de proves de la L9 entre les terminals T-1 i T-2 de l’aeroport del Prat. A preguntes dels mitjans de comunicació, Vila ha explicat que “en la mateixa dinàmica que en altres entorns metropolitans, l’accés a l’aeroport tindrà un suplement“.

Segons ha explicat el conseller, la ATM encara no ha acordat l’import excate d’aquest suplement per utilitzar la L9 fins a l’aeroport de El Prat. Tot i això, ha explicat que “tothom sap que aquest tipus de serveis especials que tenen vocació d’excel•lència i de connectivitat amb l’aeroport justifiquen l’existència d’un suplement”. Per a la Generalitat, la comoditat de disposar d’un servei de metro amb alta freqüència per comunicar Barcelona amb l’aeroport de El Prat justifiquen que el servei tingui un cost superior al del servei normal de metro.

Sobre a la posada en funcionament del tram entre la Zona Universitària de Barcelona i l’Aeroport del Prat, ha reiterat que “serà en la primavera de 2016” quan estigui llest aquesta zona del recorregut de la nova línea de metro barcelonina. Durant la seva intervenció amb els mitjans de comunicació, Vila ha defensat que “es farà el possible i l’impossible perquè en l’edició del Congrés de Mòbils d’aquest any la línia estigui operativa”.

Fa unes setmanes, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat va iniciar la fase de proves de la L9 amb un comboi que circula entre les terminals T-1 i T-2 de l’aeroport. La fase de proves es perllongarà durant més d’un any amb circulacions fins a la Zona Universitària de Barcelona, totalitzant 3.700 protocols de proves que afecten a les instal•lacions elèctriques i de seguretat, les estacions, la ventilació, l’energia, les comunicacions i les portes automàtiques; que faran que el tram no estigui plenament operatiu fins a 2016.

Paral•lelament, la Generalitat està analitzant les alternatives d’explotació d’aquest tram, amb una previsió de freqüències de pas de 7 minuts. El nou tram de la L9 donarà servei a Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat i El Prat de Llobregat; però també passarà per zones importants d’equipaments industrials i empresarials com son Fira de Barcelona, Mercabarna i la Ciutat de la Justícia; que havien quedat aliens a altres línies de Metro.

Imatge: Kevin Arguzón

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Anar i tornar de l’aeroport de El Prat mitjançant la L9 tindrà un suplement extra”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio