Actualitat del viatjer

El 95% dels viatgers espanyols desconeix els seus drets com a passatger

Saps els teus drets a l’hora de volar?
By , on 12 de agost de 2015

La compra d’un bitllet de vol comporta adquirir una sèrie de drets que ens protegeixen contra l’abús que pugui intentar exercir una companyia sobre nosaltres, que ens ajuda en casos d’emergència o que en un vol normal. No obstant això, un 95% dels espanyols afirma desconèixer quins són els seus drets com a passatgers d’avió; segons destaca un estudi elaborat per minube.com i reclamador.com.

La planificació és el moment principal per obtenir informació fiable i de qualitat sobre els nostres drets com a passatgers d’una aerolínia. La inspiració i planificació del nostre vol sol venir de la mà d’experts i, sobretot, de recomanacions d’altres viatgers. De fet, el 65% dels viatgers espanyols admet moure’s per la xarxa per buscar contingut social d’altres viatgers per tal de guiar-se a l’hora d’escollir l’aerolinia amb la que contractar el seu vol, segons ambdues plataformes ‘online’.

De l’anàlisi també es desprèn que el 94% dels viatgers que utilitza Internet reserva els seus viatges a través d’una OTA (online travel agency) o metabuscador. Les dues pàgines responsables de l’estudi sobre viatgers també destaquen que és important llegir-se les clàusules i la lletra petita, així com la documentació exigida a cada moment. Fer check-in online o tenir clars els drets i deures evitarà sorpreses innecessàries a posteriori.

A l’hora d’agafar un vol, es possible que es donin circumstàncies que afectin al seu correcte funcionament, com és el cas dels retards, cancel•lacions o overbooking per circumstàncies propies de la companyia. En el cas dels retards, si es retarda més de tres hores li correspon al passatger una indemnització d’entre 250 i 600 euros pel seu vol, segons la distància que hagi de recorre el passatger en aquell vol i no pas en la possible combinació de vols que hagi de fer (escala).

Per altra banda, si es produeix una cancel•lació o hi ha ‘overbooking’, l’aerolínia ha de reemborsar l’import íntegre o oferir transport alternatiu si ha estat culpa de la companyia i no de circumstàncies externes. També haurà de rebre una indemnització el viatger si es dóna ‘overbooking’ en el vol. A més, el passatger pot exigir fins a 1.300 euros per dany, retards o incidents amb les maletes. Per a això, és necessari tramitar el denominat ‘Part d’Irregularitat d’Equipatge’ en un termini de 7 dies en cas de danys en l’equipatge, o de 21 dies si es retarda o desapareix.

Per últim els autors de l’estudi assenyalen que és important trencar la barrera de la connectivitat sobretot si es viatja a l’estranger, tot i que admeten que és costum guiar-se per les recomanacions que es poden trobar per la xarxa. Els responsables de l’informe assenyala que el 72% dels viatgers consulta contingut en el seu tablet o smartphone durant el viatge, per això és important poder descarregar i tenir disponible la informació a tot moment.

Imatge: total13

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “El 95% dels viatgers espanyols desconeix els seus drets com a passatger”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio