Consells per a viatjar

M’han perdut l’equipatge! Què faig?

El més important és no sortir de la zona d’entrega sense haver omplert la reclamació corresponent
By , on 17 de març de 2012

Quants de nosaltres no ens hem sentit indefensos i impotents davant d’alguna incidència a l’aeroport? Retard interminables dels que ningú no en sap la raó, pagament de taxes sense previ avís, pagament de preus desorbitats per poder facturar les maletes… Però sens dubte, la que per mi és la situació més incòmoda, la situació en la que em trobo més desprotegida, és en la pèrdua de l’equipatge.

Si la teva maleta no ha arribat, no surtis de la zona d'entrega d'equipatge!

Et dirigeixes a la cinta d’equipatge i veus com van passant una rere l’altra maletes que no són la teva. Els passatgers arriben, esperen uns minuts, agafen el seu equipatge i creuen les portes de l’aeroport, cap a la ciutat. I tu què? Tu et quedes allà, esperant i esperant a que el miracle ocorri i la teva maleta sigui l’última que tregui el cap per la cinta. Però no. I llavors, nervis. Tinc organitzat un viatge de 5 dies i no tinc res… Què faig?

La resposta a aquesta pregunta és senzilla, però no la seva resolució i és que des del moment que te n’adones que has perdut l’equipatge fins que el recuperes poden passar molts dies, tants com 21. Sigui com sigui, t’expliquem què has de fer un cop t’has quedat sol a la cinta esperant una maleta que no arriba.

El que has de fer és dirigir-te al mostrador de la teva companyia, explicar el que t’ha passat i omplir un formulari P.I.R (Parte de Irregularidades de Equipajes). Allà introduirem les nostres dades personals i deixarem constància de la nostra queixa, ja sigui perquè en nostre equipatge no ha arribat com perquè hagi arribat danyat. A més d’això, podem omplir un dels fulls de reclamació que totes les companyies tenen a disposició dels clients, l’entregarem i ens quedarem una còpia segellada. Com més documents tinguis que provin la pèrdua millor. En aquest sentit, és molt important que omplis el P.I.R. abans d’haver abandonat la zona d’entrega d’equipatges, ja que l’abandonament de la zona sense haver omplert cap formulari és equivalent a l’entrega de l’equipatge en bon estat i la reclamació se’t farà més dificultosa.

Pel que fa a la indemnització en el cas de no poder recuperar l’equipatge, la legislació fixa la xifra en uns 1200 euros, tot i així, aconseguir aquests diners és tota una fita doncs al llibret dels drets del passatger d’Aena trobem el següent punt: “Si el seu equipatge s’extravia, es fa mal bé o arriba amb retard, pot tenir dret a una compensació limitada a uns 1200 euros. No obstant, les companyies aèries no tindran responsabilitat quan hagin adoptat totes les mesures al seu abast per evitar aquests danys o quan els hi hagi estat impossible prendre aquestes mesures”. Veiem doncs, com un altre cop quedem totalment indefensos davant els embolics burocràtics.

Imatge | racatumba

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “M’han perdut l’equipatge! Què faig?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio