Post tagged with ‘Aeroport de Barcelona’

Volar

Les aerolínies ‘low cost’ atrauen a un 10,3% més de viatgers

Les companyies de baix cost van ser l’opció de 7,71 milions de passatgers
By , on 27 de maig de 2014

Les aerolínies de baix cost van transportar 7,71 milions de passatgers en els quatre primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 10,3% pel que fa al mateix període corresponent al 2013, segons dades proporcionades per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar a més de 9,43 milions de viatgers fins a abril, un 4,9% més que en el mateix període de 2013; unes bones dades però allunyades de les obtingudes per les aerolínies de baix cost. Segons l’informe encarregat pel Ministeri d’Indústria, les companyies de baix cost van acaparar de gener a abril un 45% del tràfic aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 55% dels viatgers.

A l’abril, les companyies de baix cost van augmentar un 16,2% els seus viatgers, fins a 2,89 milions de passatgers; que alhora es va correspondre al 50,7% del total del tràfic aeri del mes. Aquest tipus de vols van augmentar aquest període un 12,9%, fins arribar a la xifra de 5,69 milions de viatgers. Entre les companyies de baix cost . Ryanair, EasyJet i Vueling van ser les que major volum de passatgers internacionals van transportar, prop d’un 70% conjuntament; registrant millores respecte el mateix període de 2013.

Les excel•lents dades de les aerolínies ‘low cost’ desllueixen els resultats e les companyies tradicionals, que van aconseguir un 9,7% més de viatgers, arribant a un total de 2,8 milions de persones ateses. Aquest repunt experimentat en el quart mes, tant per les companyies tradicionals com per les de baix cost, s’explica en certa mesura l’efecte de Setmana Santa, ja que en 2013 va ser al març mentre que aquest any va caure a l’abril.

El Prat de Barcelona, líder en desplaçaments ‘low cost’

En els quatre primers mesos de l’any, l’aeroport espanyol més utilitzat per les aerolínies de baix cost van ser el de Barcelona-El Prat, registrant una circulació de prop de 2,07 milions de viatgers i un augment del 17,7% respecte a les xifres de l’any anterior. Els darrers aeroports amb més trànsit de viatgers ‘low cost’ van ser el de Màlaga amb 975.987 passatgers (increment del 14,7%), i el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb 937.458 passatgers (increment del 6,9%).

Segueixen la classificació d’aeroports més transitats per aerolínies de baix cost el situat a Alacant, que va rebre 863.993 viatgers (10% més), i el de Tenerife Sud que va ser la porta d’entrada i sortida 581.064 viatgers (augment del 22,4%). Tots els aeroports espanyols van registrar creixements, excepte València, que va caure un 1,9%, amb 283.807 passatgers, i Girona-Costa Brava, amb un descens del 25,6%, fins a 200.394 viatgers.

Imatge: visualpanic

Comments (0)
Volar

Ryanair suavitza part de les seves normatives

La companyia permetrà dur una segona bossa de mà, baixa el preu d'imprimir la targeta d'embarcament i de la facturació de maletes.
By , on 29 de octubre de 2013

Ryanair és una de les companyies de baix cost més populars d’Europa. Els preus molt més baixos que la competència, fan que moltes persones amb ànsies de viatjar a l’estranger optin per aquesta opció. Ara bé, Ryanair és l’exemple de que comprar un producte o servei barat, pot acabar sortint molt car. La imatge de l’empresa, amb els anys ha anat perdent credibilitat i el respecte dels usuaris. Hi ha ajudat els mitjans de comunicació, que han efectuat una campanya de descrèdit contra la companyia publicant tota incidència que es produís, quan irregularitats també se’n produeixen a la resta de companyies.

Sembla ser que l’empresa suavitzarà les seves normes per poder acontentar a la majoria de viatgers. A partir de novembre, sempre que es compri a la mateixa pàgina web, es disposarà de 24 hores per poder corregir qüestions com errors en escriure el nom o els dies i les hores de viatge. Durant els vols de les 8 del matí a les 21 de la nit, es reduiran els anuncis a bord i es rebaixaran les llums per permetre que els viatgers puguin descansar. Volar amb Ryanair implica escoltar anuncis contínuament, però sembla ser que ja no s’emetran tants.

L’empresa ha introduït una gran quantitat de millores que s’aplicaran de novembre fins a principis de 2014. Entre elles, per exemple, una normativa que permetrà dur una segona bossa de mà petita, que haurà de no superar 35x20x20 centímetres (és a dir, un bolso o una bossa de l’aeroport). A més, a partir de l’1 de desembre el no imprimir la targeta d’embarcament un cop s’hagi facturat per Internet costarà 15€ i no 70 com fins ara. Això sí, la facturació realitzada a l’aeroport sí que continuarà costant 70€. Així doncs, millor fer-ho amb antelació a la xarxa i imprimir-ho i no oblidar-se la targeta d’embarcament a casa. És l’única manera de no haver de pagar de més.
Continue reading »

Comentaris tancats a Ryanair suavitza part de les seves normatives
Ciutats

Rutes per descobrir Barcelona

Diferents rutes per conèixer, aprendre i descobrir els detalls més importants de la història i cultura de Barcelona
By , on 3 de setembre de 2013

barcelona

Ja s’han acabat les vacances d’estiu i ja tornem a casa, però això no vol dir que s’acabin les activitats. Encara hi ha coses per fer durant aquests dies igualment entretingudes, curioses i amb gran interès per tots els públics. Barcelona és una ciutat plena de vida i sempre es pot aprendre i conèixer. Us presentem la proposta de Cultruta, una empresa nascuda l’any 2008 que ofereix oci cultural a empreses, particulars i entitats públiques. Organitzen rutes, principalment a la ciutat comtal, amb accions teatrals i espectacles vistosos i originals. Són rutes a peu, explicades per un guia amb un micròfon i els grups són limitats a un màxim de 24 persones, així és una activitat més personal i íntima.

El preu de cada ruta ronda els 14€, però es poden trobar descomptes a pàgines web com Atrápalo.com o Ticketmaster.com. Creiem que és un molt bon regal en cas que vinguin aniversaris, bodes o qualsevol tipus de celebració propera. És una experiència única molt bona per poder compartir a un preu molt raonable. Hi ha la possibilitat de regalar només la ruta o amb un llibre (novel·la o assaig que tingui relació amb la temàtica de la ruta concreta).

Hi ha molta diversitat de rutes per escollir. Tot depèn dels interessos de cadascú. Al matí, per exemple, hi ha la possibilitat de conèixer el Born i el Gòtic. Una bona oportunitat per descobrir la Ciutat Vella, la zona més pròspera de l’època medieval i moderna. Una ruta pedagògica per descobrir els edificis, fàbriques o cases més importants. La tarda, per exemple, és un bon moment per descobrir el Raval, un barri molt curiós i amb molt de misteri des de principis del segle XIX. És una de les rutes més demandades i interessants, ja que s’hi recrea la vida d’alguns personatges importants com l’Enriqueta Martí, la vampira del Raval, que segrestava i assassinava criatures.
Continue reading »

Comentaris tancats a Rutes per descobrir Barcelona
Volar

Les bosses del Duty-free de l’aeroport es poden embarcar sense cap cost addicional

Aena ho deixa clar en un comunicat
By , on 20 de abril de 2012

Davant els problemes que posa Ryanair en temes d’equipatge, concretament per pujar bosses del Duty Free de l’aeroport a l’avió, Aena ha agafat el toro per les banyes i ha publicat un comunicat en el que deixa clars dos punts: el primer és que el transport de les bosses adquirides en els Duty-Free és obligatòri per les companyies i ha de fer-se de forma gratuïta i el segon és que les companyies aèries només poden denegar l’accés per raons objectives de seguretat.

Aldeasa és una de les tendes Duty free que trobem als aeroports espanyols

Així, l’article 97 de la llei de Navegació Aèria preveu que:
“El transportista estarà obligat a transportar juntament amb els viatgers, i dins el preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del número de bosses, i volum que fixin els reglaments. L’excés serà objecte d’estipulació especial. No es considerarà equipatge a n’aquest efecte els objectes o bosses de mà que el passatger porti amb ell, inclosos els articles adquirits a les tendes situades als aeroports. Únicament es podrà denegar l’embarcament d’aquests objectes o bosses en atenció a raons de seguretat, vinculades al pes o a la mida de l’objecte, en relació a les característiques de l’aeronau”.

Continue reading »

Comments (1)
Hotels temàtics

Palace Hotel Barcelona, el luxe barceloní

Un xef amb una estrella Michelin i unes habitacions d’ensomni són només el principi de la teva estança
By , on 13 de octubre de 2011

Barcelona és una de les ciutats més cosmopolites del món i com a tal té en els seus carrers les millors ofertes d’hotels i restaurants que es poden trobar. Al número 668 de la Gran Via de les Corts Catalanes, molt proper a Passeig de Gràcia, trobem l’hotel dels hotels, un lloc en el que el luxe, la comoditat i la preocupació pels detalls es reparteixen a part iguals i converteixen el Palace Hotel Barcelona en un dels hotels més recomanables de la ciutat.

Què et sembla aquest saló?

L’any 2009 va reobrir les seves portes després d’una reforma de dalt a baix que convertí afegí al nom de l’hotel l’etiqueta Gran Luxe però que no tocà l’esperit clàssic que ha caracteritzar des dels seus inicis a l’hotel i que l’ha portat al lloc que ocupa actualment, a l’avantguarda de la restauració i l’hostalatge. El Palace Hotel Barcelona disposa de 125 habitacions entre les que trobem diferents categories:

•Clàssic Deluxe: Són habitacions exteriors, de 38 metres quadrats d’estil clàssic i elegant. Disposen d’una xemeneia decorativa que converteix el lloc en una estança molt acollidora. Pots escollir entre un llit King de 2×2 o dos llits individuals d’1×2.

Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar

Aparcaments de llarga estada a l’aeroport

Si el teu viatge durarà bastants dies i vols arribar fins a l’aeroport amb el teu propi cotxe, aquest aparcament és la teva solució!
By , on 3 de novembre de 2010

L'aeroport de Barcelona és un dels tres que hi ha a Espanya que ofereixen el servei d'aparcaments de llarga estada

La forma més còmode d’anar fins a l’aeroport si has d’agafar un avió és en cotxe. En altres circumstàncies podria ser millor el transport públic, però si portes molt equipatge es millor conduir el teu propi vehicle, poder portar-ho tot en el maleter i no haver de dependre de ningú. L’únic problema es que si estaràs de viatge molts dies, l’aparcament de l’aeroport resulta massa costós, amb tarifes que superen els 18 euros els primers quatre dies i els 15 a partir del cinquè.

Per millorar les condicions dels viatgers que arriben fins a l’aeroport en cotxe i que no tornaran fins alguns dies després, Aena ha ideat un nou tipus d’aparcaments: els aparcaments de llarga estada. Aquest tipus d’estacionaments estan al costat de l’aeroport, però no a dins, per això, has d’arribar-hi amb el teu cotxe seguint les indicacions de la carretera i deixar el vehicle allà. Per entrar has de recollir el ticket que et dóna la màquina expenedora (al igual que un aparcament normal) i entregar-lo a l’oficina. Un cop estacionat el cotxe i arreglats tots els papers (es paga de forma anticipada), un servei de bus llançadora gratuït et portarà fins a l’aeroport.

Les avantatges que té aquest tipus d’estacionament són, en primer lloc el cost, ja que els quatre primers dies el preu d’estacionament són 13 euros, del cinquè al setè de 10 euros i a partir del vuitè de 5 euros. Un estalvi més que considerable que s’incrementa amb les tarifes variables. En segon lloc la facilitat de reserva, ja que es pot fer per telèfon, via email o a l’oficina d’atenció al client, d’aquesta forma ho tindràs tot preparat quan arribis amb el cotxe. Tot i així, pots fer la reserva al moment, depenent de la disponibilitat de places. La seguretat a l’aparcament és màxima, amb un servei de vigilància de 24 hores, d’aquesta forma no hauràs de preocupar-te pel teu cotxe mentre estiguis coneixent món.
Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar, Especials

Creix el nombre de viatgers a ritme de cursos d’idiomes

Es finalitza la línea ferroviària Figueres-París al mateix temps que augmenta el volum de passatgers al Prat
By , on 17 de octubre de 2010

El coneixement d'idiomes és molt útil per viatjar amb tranquil·litat

L’alta velocitat més enllà de l’AVE ja és una realitat a Catalunya. Així, viatjar de Figueres a París en TGV serà possible a partir del proper 12 de Desembre. Els més impacients, però, ja poden comprar els bitllets per internet per un preu que oscil·la entre els 71 i els 136 euros. I és que avui dimecres s’ha posat en marxa la venda de tiquets aprofitant que el tram transfronterer d’alta velocitat s’ha finalitzat. El recorregut es farà dos cops al dia, un al matí i l’altre a la tarda, de manera que tots tindrem una mica més a prop la capital francesa, si és que hi volem arribar per transport terrestre o vivim lluny de Barcelona i no pretenem agafar avió.

En aquest sentit, però, la competència per l’aire es determina absolutament clara i és que avui s’ha sabut que l’Aeroport del Prat ha registrat un augment del 13% del volum de passatgers durant el mes setembre respecte el mes anterior. Un increment, que ha fet baixar l’afluència de viatgers a Girona i Reus i ha coincidit amb el primer mes d’operació de Ryanair a l’aeroport de la capital catalana.

Tant un fet com l’altre podrien explicar moltes coses. Per una banda, sembla ser que la crisi no afecta tant a aquells sectors de població que viatgen sovint a l’estranger, ja sigui per oci o per feina. I és que les instal·lacions del Prat han rebut més de 22 milions de viatgers en el que portem d’any 2010. Això suposa onze mesos consecutius de creixement, amb l’excepció de l’abril, quan va explotar el volcà islandès i es van haver de cancel·lar molts vols. Per altra banda, però, no podem oblidar que tots aquells que viatgen, no tant sols n’han de tenir ganes sinó que necessiten conèixer idiomes com l’anglès si és que no volen tenir dificultats excessives per moure’s i fer-se entendre amb una mica de seguretat.
Continue reading »

Comments (0)
Actualitat del viatjer, Ciutats

‘Visit Barcelona’ i descobreix-la…

La pàgina web és un recull dels punts d’interès més especials de la ciutat comtal
By , on 14 de octubre de 2010

Visit Barcelona et permetrà descobrir els llocs més interessants de la Ciutat Comtal

Què et semblaria tenir tota la informació que necessites saber de Barcelona amb un sol clic? Els museus més interessants, els racons més secrets i les construccions més significatives de la ciutat comtal. Vols descobrir-los? Doncs Visit Barcelona és la teva pàgina. Un lloc que ha aconseguit reunir en un sol portal tota la màgia que amaga Barcelona i és que en ser una ciutat tan gran és molt difícil conèixer tots els seus racons, fins i tot per els que vivim allà! Navegant per el web m’he adonat que mai he visitat el Parc del Laberint d’Horta i Guinardó, quin desastre! Serà la meva pròxima excursió.

L’estructura de la pàgina et permet moure’t d’una forma fàcil i àgil. A l’inici tenim diferents tipus de classificació, podem aconseguir informació a partir de la divisió més genèrica dels llocs d’interès, com Arquitectura, Museus, Art, Parcs… és a dir la classificació més tradicional i estesa. Però el que realment m’ha cridat l’atenció és la classificació que hi ha a la part superior de la pàgina. Allà, depenent de quin sigui el teu viatge et recomanen els llocs que no et pots perdre. El teu viatge pot ser Single, En Família, Amb els amics, De negocis, En Parella o Senior; depenent del tipus la pàgina et recomana una amplia varietat de llocs per visitar.

Una de les parts que fan més completa Visit Barcelona és la dels comentaris. La pàgina et permet deixar els teus comentaris i compartir amb la resta de internautes les teves experiències. Així, per exemple, si vas visitar la Sagrada Família i vas pujar fins el més alt d’alguna de les seves torres pots explicar la teva experiència i animar o desanimar als que ho llegeixin a que ho facin. Aquesta opció enriqueix molt el web ja que et dóna molts punts de vista diferents d’un mateix fet, ja sigui un museu, un edifici o un parc, d’aquesta forma pots comparar opinions i decidir que és allò que més il•lusió et fa visitar. El rànking de llocs més comentats et donarà pistes per saber quines són les millors opcions, de la mateixa forma que el Punt d’Interès del Mes, en aquest cas les Antigues fàbriques de Can Felipa i Can Ricard.
Continue reading »

Comments (0)
Volar

Ryanair prepara turbines per enlairar-se des del Prat

La companyia low cost operarà a l'aeroport barceloní a partir de setembre
By , on 13 de juliol de 2010

En breu aquest avió s'enlairarà i aterrarà al Prat

Ryanair no s’amaga de ser la companyia low cost per excel·lència, però tampoc de seguir estratègies poc ortodoxes per aconseguir-ho. Estalvien llogant menys mostradors de facturació que cap altra companyia aèria i, a sobre, cobren el preu d’aquesta precarietat deliberada als clients. Taxa extra de 40 euros per no portar el bitllet electrònic imprès de casa. Taxa per facturar maleta. Taxa per respirar, per moure’s, per adormir-se durant el vol… Bé, encara no, però qui sap. Parlem d’una companyia que s’ha plantejat seriosament la possibilitat de cobrar per anar al lavabo o d’inventar places extra per viatjar de peu. Amb ells tot és possible.

Els empleats dels aeroports i personal de les companyies aèries estan que treuen fum pels queixals amb Ryanair. I és que, amb totes aquestes tàctiques com a bandera, poden permetre’s el luxe de vendre bitllets a preus d’escàndol. Per 14 euros podem creuar el vell continent, potser una cinquena part del que ens costa amb qualsevol altra companyia. Una oferta que fins ara es veia agreujada pel fet que, a Catalunya, només operaven des dels aeroports de Reus i Girona. Ara, però, arribaran a l’Aeroport del Prat.

Des de la companyia consideren que la seva arribada serà tot un impuls per a un aeroport que, malgrat estar estrenant terminal, ha disminuït el nombre de vols i es veu perjudicat per la crisi generalitzada del sector. Diuen que gràcies a ells disminuiran els preus de la resta de companyies i es reactivarà l’activitat del Prat. Podria ser, si, però al preu de donar una nova estocada mortal a un sector que ja pateix prou i de fomentar un tipus de turisme que potser no és el que més convé a la capital catalana. Sigui com sigui, reconec que la idea de plantar-me a Santiago per 30 euros cada cop que em vingui de gust m’omple d’alegria. A l’hora de la veritat, ni les males pràctiques ni el risc d'”estafa” tiren enrere als consumidors.

Continue reading »

Comments (0)
Ciutats, curiositats, Volar

Sobre aeroports i grans esdeveniments

Crònica d'un culé a una final en la ciutat equivocada
By , on 3 de juny de 2009
Imatge de la final a Roma

Imatge de la final a Roma

La setmana passada es va viure un dels grans esdeveniments futbolístics de cada temporada a nivell mundial, la final de la Lliga de Campions. L’Estadi Olímpic de la ciutat de Roma, amb capacitat per a 60.000 espectadors, havia d’omplir-se el dimecres 27 de maig a les 20:45 hores de gom a gom entre aficionats del Barça, del Manchester United i aquells que en el seu moment van comprar les entrades de la UEFA, a més de directius, compromisos dels clubs, etc,.

Com fer que tanta gent arribi correctament a una capital europea? Doncs, lògicament, amb les infrastructures necessàries. Tanmateix, la UEFA va caure en el gran error d’escollir una ciutat que no estava preparada per a rebre prop de 40.000 persones en un sol dia, la gran majoria per avió.

L’Aeroport de Fiumicino, amb tres terminals, es va reservar una per als seguidors del Barça i una altra per als del Manchester, per a no fer-los coincidir. L’experiència viscuda a la terminal culé va confirmar que Roma no era la ciutat adequada per a confirmar la ciutat.
Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio