Post tagged with ‘aeroport perpignan’

Volar

Les aerolínies ‘low cost’ atrauen a un 10,3% més de viatgers

Les companyies de baix cost van ser l’opció de 7,71 milions de passatgers
By , on 27 de maig de 2014

Les aerolínies de baix cost van transportar 7,71 milions de passatgers en els quatre primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 10,3% pel que fa al mateix període corresponent al 2013, segons dades proporcionades per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar a més de 9,43 milions de viatgers fins a abril, un 4,9% més que en el mateix període de 2013; unes bones dades però allunyades de les obtingudes per les aerolínies de baix cost. Segons l’informe encarregat pel Ministeri d’Indústria, les companyies de baix cost van acaparar de gener a abril un 45% del tràfic aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 55% dels viatgers.

A l’abril, les companyies de baix cost van augmentar un 16,2% els seus viatgers, fins a 2,89 milions de passatgers; que alhora es va correspondre al 50,7% del total del tràfic aeri del mes. Aquest tipus de vols van augmentar aquest període un 12,9%, fins arribar a la xifra de 5,69 milions de viatgers. Entre les companyies de baix cost . Ryanair, EasyJet i Vueling van ser les que major volum de passatgers internacionals van transportar, prop d’un 70% conjuntament; registrant millores respecte el mateix període de 2013.

Les excel•lents dades de les aerolínies ‘low cost’ desllueixen els resultats e les companyies tradicionals, que van aconseguir un 9,7% més de viatgers, arribant a un total de 2,8 milions de persones ateses. Aquest repunt experimentat en el quart mes, tant per les companyies tradicionals com per les de baix cost, s’explica en certa mesura l’efecte de Setmana Santa, ja que en 2013 va ser al març mentre que aquest any va caure a l’abril.

El Prat de Barcelona, líder en desplaçaments ‘low cost’

En els quatre primers mesos de l’any, l’aeroport espanyol més utilitzat per les aerolínies de baix cost van ser el de Barcelona-El Prat, registrant una circulació de prop de 2,07 milions de viatgers i un augment del 17,7% respecte a les xifres de l’any anterior. Els darrers aeroports amb més trànsit de viatgers ‘low cost’ van ser el de Màlaga amb 975.987 passatgers (increment del 14,7%), i el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb 937.458 passatgers (increment del 6,9%).

Segueixen la classificació d’aeroports més transitats per aerolínies de baix cost el situat a Alacant, que va rebre 863.993 viatgers (10% més), i el de Tenerife Sud que va ser la porta d’entrada i sortida 581.064 viatgers (augment del 22,4%). Tots els aeroports espanyols van registrar creixements, excepte València, que va caure un 1,9%, amb 283.807 passatgers, i Girona-Costa Brava, amb un descens del 25,6%, fins a 200.394 viatgers.

Imatge: visualpanic

Comments (0)
Volar

Ryanair suavitza part de les seves normatives

La companyia permetrà dur una segona bossa de mà, baixa el preu d'imprimir la targeta d'embarcament i de la facturació de maletes.
By , on 29 de octubre de 2013

Ryanair és una de les companyies de baix cost més populars d’Europa. Els preus molt més baixos que la competència, fan que moltes persones amb ànsies de viatjar a l’estranger optin per aquesta opció. Ara bé, Ryanair és l’exemple de que comprar un producte o servei barat, pot acabar sortint molt car. La imatge de l’empresa, amb els anys ha anat perdent credibilitat i el respecte dels usuaris. Hi ha ajudat els mitjans de comunicació, que han efectuat una campanya de descrèdit contra la companyia publicant tota incidència que es produís, quan irregularitats també se’n produeixen a la resta de companyies.

Sembla ser que l’empresa suavitzarà les seves normes per poder acontentar a la majoria de viatgers. A partir de novembre, sempre que es compri a la mateixa pàgina web, es disposarà de 24 hores per poder corregir qüestions com errors en escriure el nom o els dies i les hores de viatge. Durant els vols de les 8 del matí a les 21 de la nit, es reduiran els anuncis a bord i es rebaixaran les llums per permetre que els viatgers puguin descansar. Volar amb Ryanair implica escoltar anuncis contínuament, però sembla ser que ja no s’emetran tants.

L’empresa ha introduït una gran quantitat de millores que s’aplicaran de novembre fins a principis de 2014. Entre elles, per exemple, una normativa que permetrà dur una segona bossa de mà petita, que haurà de no superar 35x20x20 centímetres (és a dir, un bolso o una bossa de l’aeroport). A més, a partir de l’1 de desembre el no imprimir la targeta d’embarcament un cop s’hagi facturat per Internet costarà 15€ i no 70 com fins ara. Això sí, la facturació realitzada a l’aeroport sí que continuarà costant 70€. Així doncs, millor fer-ho amb antelació a la xarxa i imprimir-ho i no oblidar-se la targeta d’embarcament a casa. És l’única manera de no haver de pagar de més.
Continue reading »

Comentaris tancats a Ryanair suavitza part de les seves normatives
Volar

Les bosses del Duty-free de l’aeroport es poden embarcar sense cap cost addicional

Aena ho deixa clar en un comunicat
By , on 20 de abril de 2012

Davant els problemes que posa Ryanair en temes d’equipatge, concretament per pujar bosses del Duty Free de l’aeroport a l’avió, Aena ha agafat el toro per les banyes i ha publicat un comunicat en el que deixa clars dos punts: el primer és que el transport de les bosses adquirides en els Duty-Free és obligatòri per les companyies i ha de fer-se de forma gratuïta i el segon és que les companyies aèries només poden denegar l’accés per raons objectives de seguretat.

Aldeasa és una de les tendes Duty free que trobem als aeroports espanyols

Així, l’article 97 de la llei de Navegació Aèria preveu que:
“El transportista estarà obligat a transportar juntament amb els viatgers, i dins el preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del número de bosses, i volum que fixin els reglaments. L’excés serà objecte d’estipulació especial. No es considerarà equipatge a n’aquest efecte els objectes o bosses de mà que el passatger porti amb ell, inclosos els articles adquirits a les tendes situades als aeroports. Únicament es podrà denegar l’embarcament d’aquests objectes o bosses en atenció a raons de seguretat, vinculades al pes o a la mida de l’objecte, en relació a les característiques de l’aeronau”.

Continue reading »

Comments (1)
Actualitat del viatjer, Consells per a viatjar, Volar

Overbooking, una pràctica habitual entre les companyies aèries

És una pràctica legal i per tant té estipulades una sèrie de compensacions
By , on 27 de novembre de 2010

Les èpoques de vacances són un dels moments en que més problemes d'overbooking trobem

Tots hem sentit a parlar, o hem patit, l’overbooking. Aquest terme, utilitzat per referir-se a una sobrevenda de reserves és una pràctica habitual en les companyies, tot i que no sempre afecta als viatgers. Les companyies aèries venen dues vegades un percentatge dels bitllets d’un vol per assegurar-se les espatlles i poder reaccionar si hi ha cancel•lacions ja que existeixen estudis, i la realitat ho corrobora, que asseguren que sempre hi ha un tant per cent de passatgers que tot i tenir un bitllet reservat no l’utilitzen.

El problema apareix però quan el percentatge de viatgers que haurien de renunciar al seu vol no ho fan. I a l’hora de facturar els viatgers es trobem que el seu lloc ja ha estat ocupat per una altra persona. La pràctica de l’Overbooking és legal i per això té una sèrie de respostes i protecció legal pel viatger. Així perquè el viatger tingui dret a les compensacions a de sortir de:

•Un aeroport comunitari.
•Un aeroport situat en un país no comunitari, les normes del qual no disposin compensacions i assistència, amb destinació a un aeroport comunitari i el transportista encarregat d’efectuar el vol sigui comunitari.

Sempre que el passatger:

•Disposi d’una reserva confirmada en el vol, amb un bitllet (imprès o electrònic) o una altra prova que hagi estat acceptada i registrada per la companyia aèria, i es presenti a facturació en les condicions requerides i a l’hora indicada prèviament i per escrit, fins i tot per mitjans electrònics (en el cas que no se n’indiqui cap hora, amb una antelació mínima de 45 minuts respecte de l’hora de sortida).
•o hagi estat transbordat del vol per al qual disposava d’una reserva a un altre vol.
Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar

Aparcaments de llarga estada a l’aeroport

Si el teu viatge durarà bastants dies i vols arribar fins a l’aeroport amb el teu propi cotxe, aquest aparcament és la teva solució!
By , on 3 de novembre de 2010

L'aeroport de Barcelona és un dels tres que hi ha a Espanya que ofereixen el servei d'aparcaments de llarga estada

La forma més còmode d’anar fins a l’aeroport si has d’agafar un avió és en cotxe. En altres circumstàncies podria ser millor el transport públic, però si portes molt equipatge es millor conduir el teu propi vehicle, poder portar-ho tot en el maleter i no haver de dependre de ningú. L’únic problema es que si estaràs de viatge molts dies, l’aparcament de l’aeroport resulta massa costós, amb tarifes que superen els 18 euros els primers quatre dies i els 15 a partir del cinquè.

Per millorar les condicions dels viatgers que arriben fins a l’aeroport en cotxe i que no tornaran fins alguns dies després, Aena ha ideat un nou tipus d’aparcaments: els aparcaments de llarga estada. Aquest tipus d’estacionaments estan al costat de l’aeroport, però no a dins, per això, has d’arribar-hi amb el teu cotxe seguint les indicacions de la carretera i deixar el vehicle allà. Per entrar has de recollir el ticket que et dóna la màquina expenedora (al igual que un aparcament normal) i entregar-lo a l’oficina. Un cop estacionat el cotxe i arreglats tots els papers (es paga de forma anticipada), un servei de bus llançadora gratuït et portarà fins a l’aeroport.

Les avantatges que té aquest tipus d’estacionament són, en primer lloc el cost, ja que els quatre primers dies el preu d’estacionament són 13 euros, del cinquè al setè de 10 euros i a partir del vuitè de 5 euros. Un estalvi més que considerable que s’incrementa amb les tarifes variables. En segon lloc la facilitat de reserva, ja que es pot fer per telèfon, via email o a l’oficina d’atenció al client, d’aquesta forma ho tindràs tot preparat quan arribis amb el cotxe. Tot i així, pots fer la reserva al moment, depenent de la disponibilitat de places. La seguretat a l’aparcament és màxima, amb un servei de vigilància de 24 hores, d’aquesta forma no hauràs de preocupar-te pel teu cotxe mentre estiguis coneixent món.
Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar, Especials

Creix el nombre de viatgers a ritme de cursos d’idiomes

Es finalitza la línea ferroviària Figueres-París al mateix temps que augmenta el volum de passatgers al Prat
By , on 17 de octubre de 2010

El coneixement d'idiomes és molt útil per viatjar amb tranquil·litat

L’alta velocitat més enllà de l’AVE ja és una realitat a Catalunya. Així, viatjar de Figueres a París en TGV serà possible a partir del proper 12 de Desembre. Els més impacients, però, ja poden comprar els bitllets per internet per un preu que oscil·la entre els 71 i els 136 euros. I és que avui dimecres s’ha posat en marxa la venda de tiquets aprofitant que el tram transfronterer d’alta velocitat s’ha finalitzat. El recorregut es farà dos cops al dia, un al matí i l’altre a la tarda, de manera que tots tindrem una mica més a prop la capital francesa, si és que hi volem arribar per transport terrestre o vivim lluny de Barcelona i no pretenem agafar avió.

En aquest sentit, però, la competència per l’aire es determina absolutament clara i és que avui s’ha sabut que l’Aeroport del Prat ha registrat un augment del 13% del volum de passatgers durant el mes setembre respecte el mes anterior. Un increment, que ha fet baixar l’afluència de viatgers a Girona i Reus i ha coincidit amb el primer mes d’operació de Ryanair a l’aeroport de la capital catalana.

Tant un fet com l’altre podrien explicar moltes coses. Per una banda, sembla ser que la crisi no afecta tant a aquells sectors de població que viatgen sovint a l’estranger, ja sigui per oci o per feina. I és que les instal·lacions del Prat han rebut més de 22 milions de viatgers en el que portem d’any 2010. Això suposa onze mesos consecutius de creixement, amb l’excepció de l’abril, quan va explotar el volcà islandès i es van haver de cancel·lar molts vols. Per altra banda, però, no podem oblidar que tots aquells que viatgen, no tant sols n’han de tenir ganes sinó que necessiten conèixer idiomes com l’anglès si és que no volen tenir dificultats excessives per moure’s i fer-se entendre amb una mica de seguretat.
Continue reading »

Comments (0)
Illes i costa, Imatges del món, viatges

Illes Maldives, turisme de luxe

Són el paradís ideal per desconnectar de l’estrès de la ciutat
By , on 6 de agost de 2010

És el paradís?

És veritat que com les platges de casa nostra no n’hi ha d’altres en tot el món, sobretot per la comoditat que ens suposa agafar el cotxe i conduir fins la Costa Brava o comprar uns bitllets de vaixell i navegar fins alguna de les Illes Balears. Però a vegades, i sense que serveixi de precedent, ens fa il·lusió fer alguna cosa diferent i estrambòtica. Conèixer diferents cultures i relaxar-nos a l’altre costat del món.

Si aquesta és la vostra intenció existeixen unes illes a l’Oceà Índic, situades al sud-oest d’Sri Lanka i la Índia, que us trauran la respiració: Les Illes Maldives. Investigant una miqueta sobre elles he trobat fotos fantàstiques on els oceans turqueses, les platges blanques i les hamaques penjades de les palmeres són una constant.
Aquestes país insular està compost per 1196 illes, de les que només 203 estan habitades. La seva capital i ciutat més poblada és Malé amb uns 100.000 habitants. I és precisament allà on hi ha l’aeroport ja que per accedir a tot el conjunt d’illetes ho hauràs de fer per mar.

Una de les característiques principals de les Illes Maldives és el que estan rodejades per uns anells blancs. Aquests són anells coral·lins oceànics que es van fent grans així com les illes volcàniques es van submergint cada cop més dins l’oceà. Aquest contorn dóna un aspecte encara més impressionants al conjunt.
Continue reading »

Comments (0)
Escapa't!

Endinsa’t en la Catalunya Nord

És molt aprop i t'enamorarà
By , on 22 de juliol de 2010

Cotlliure vist des del mar

Catalunya Nord és el nom amb què és coneix des de fa dècades aquell territori del sud de França que va passar a formar part del país veí després del Tractat dels Pirineus. Allà encara hi perdura un cert sentiment català que el fa sentir, per a molts, molt proper al que es cou al sud dels Pirineus. Els colors insígnia de l’equip de rugbi de Perpinyà en són una bona prova. I més si tenim en compte l’èxit i importància d’aquest esport a la zona.

Més enllà dels motius històrics que la vinculen a Catalunya, aquesta regió manté vius un munt d’atractius culturals i monumentals que la fan de visita indispensable. A més, la tenim molt a prop i arribar-hi ens costarà només unes quantes hores de cotxe. Les comarques que la conformen són sis: l’Alta Cerdanya, el Capcir, el Conflent, el Vallespir, el Rosselló i la Fenolleda, que sovint s’inclou per les relacions geogràfiques i administratives que manté amb el Rosselló. I, a continuació, passem a descobrir alguns dels racons que no et pots perdre.

Per començar, és de visita obligada la capital de la zona i també del Rosselló: Perpinyà. Per la seva estació de tren, a la que Dalí va anomenar temps ençà “el centre del món”, hi van passar alguns dels pintors més importants del segle XX. Picasso, Miró o Matisse en són exemple. Es tracta d’una vila marcada per la història i el passat. No et pots perdre el Palau dels Reis de Mallorca, la ciutadella, la llotja ni l’Ajuntament. Ni, per descomptat, el Castellet. Aquesta construcció, que en el seu día va fer de castell, de porta de la ciutat i de presó, és avui en dia l’emblema de la ciutat.

Continue reading »

Comments (0)
Volar

Ryanair prepara turbines per enlairar-se des del Prat

La companyia low cost operarà a l'aeroport barceloní a partir de setembre
By , on 13 de juliol de 2010

En breu aquest avió s'enlairarà i aterrarà al Prat

Ryanair no s’amaga de ser la companyia low cost per excel·lència, però tampoc de seguir estratègies poc ortodoxes per aconseguir-ho. Estalvien llogant menys mostradors de facturació que cap altra companyia aèria i, a sobre, cobren el preu d’aquesta precarietat deliberada als clients. Taxa extra de 40 euros per no portar el bitllet electrònic imprès de casa. Taxa per facturar maleta. Taxa per respirar, per moure’s, per adormir-se durant el vol… Bé, encara no, però qui sap. Parlem d’una companyia que s’ha plantejat seriosament la possibilitat de cobrar per anar al lavabo o d’inventar places extra per viatjar de peu. Amb ells tot és possible.

Els empleats dels aeroports i personal de les companyies aèries estan que treuen fum pels queixals amb Ryanair. I és que, amb totes aquestes tàctiques com a bandera, poden permetre’s el luxe de vendre bitllets a preus d’escàndol. Per 14 euros podem creuar el vell continent, potser una cinquena part del que ens costa amb qualsevol altra companyia. Una oferta que fins ara es veia agreujada pel fet que, a Catalunya, només operaven des dels aeroports de Reus i Girona. Ara, però, arribaran a l’Aeroport del Prat.

Des de la companyia consideren que la seva arribada serà tot un impuls per a un aeroport que, malgrat estar estrenant terminal, ha disminuït el nombre de vols i es veu perjudicat per la crisi generalitzada del sector. Diuen que gràcies a ells disminuiran els preus de la resta de companyies i es reactivarà l’activitat del Prat. Podria ser, si, però al preu de donar una nova estocada mortal a un sector que ja pateix prou i de fomentar un tipus de turisme que potser no és el que més convé a la capital catalana. Sigui com sigui, reconec que la idea de plantar-me a Santiago per 30 euros cada cop que em vingui de gust m’omple d’alegria. A l’hora de la veritat, ni les males pràctiques ni el risc d'”estafa” tiren enrere als consumidors.

Continue reading »

Comments (0)
Ciutats, curiositats, Volar

Sobre aeroports i grans esdeveniments

Crònica d'un culé a una final en la ciutat equivocada
By , on 3 de juny de 2009
Imatge de la final a Roma

Imatge de la final a Roma

La setmana passada es va viure un dels grans esdeveniments futbolístics de cada temporada a nivell mundial, la final de la Lliga de Campions. L’Estadi Olímpic de la ciutat de Roma, amb capacitat per a 60.000 espectadors, havia d’omplir-se el dimecres 27 de maig a les 20:45 hores de gom a gom entre aficionats del Barça, del Manchester United i aquells que en el seu moment van comprar les entrades de la UEFA, a més de directius, compromisos dels clubs, etc,.

Com fer que tanta gent arribi correctament a una capital europea? Doncs, lògicament, amb les infrastructures necessàries. Tanmateix, la UEFA va caure en el gran error d’escollir una ciutat que no estava preparada per a rebre prop de 40.000 persones en un sol dia, la gran majoria per avió.

L’Aeroport de Fiumicino, amb tres terminals, es va reservar una per als seguidors del Barça i una altra per als del Manchester, per a no fer-los coincidir. L’experiència viscuda a la terminal culé va confirmar que Roma no era la ciutat adequada per a confirmar la ciutat.
Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio