Post tagged with ‘aeroports’

Actualitat del viatjer

Anar i tornar de l’aeroport de El Prat mitjançant la L9 tindrà un suplement extra

Els viatgers pagaran un preu extra al seu bitllet
By , on 8 de desembre de 2014

Els viatgers que utilitzin la Línia 9 (L9) del Metro de Barcelona per viatjar des de l’Aeroport del Prat o cap a l’Aeroport del Part hauran de pagar un suplement de preu del bitllet, segons ha anunciat aquest el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. Tanmateix, amb aquestes declaracions es confirma que el tram de la L9 fins a l’aeroport estarà operativa a partir de la primavera de 2016.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, acompanyat pels alcaldes del Prat, Lluís Teixidor, i de Barcelona, Xavier Trias; van realitzar un viatge la setmana passada en el comboi que ha iniciat el període de proves de la L9 entre les terminals T-1 i T-2 de l’aeroport del Prat. A preguntes dels mitjans de comunicació, Vila ha explicat que “en la mateixa dinàmica que en altres entorns metropolitans, l’accés a l’aeroport tindrà un suplement“.

Segons ha explicat el conseller, la ATM encara no ha acordat l’import excate d’aquest suplement per utilitzar la L9 fins a l’aeroport de El Prat. Tot i això, ha explicat que “tothom sap que aquest tipus de serveis especials que tenen vocació d’excel•lència i de connectivitat amb l’aeroport justifiquen l’existència d’un suplement”. Per a la Generalitat, la comoditat de disposar d’un servei de metro amb alta freqüència per comunicar Barcelona amb l’aeroport de El Prat justifiquen que el servei tingui un cost superior al del servei normal de metro. Continue reading »

Comments (0)
Volar

Les aerolínies ‘low cost’ atrauen a un 10,3% més de viatgers

Les companyies de baix cost van ser l’opció de 7,71 milions de passatgers
By , on 27 de maig de 2014

Les aerolínies de baix cost van transportar 7,71 milions de passatgers en els quatre primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 10,3% pel que fa al mateix període corresponent al 2013, segons dades proporcionades per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar a més de 9,43 milions de viatgers fins a abril, un 4,9% més que en el mateix període de 2013; unes bones dades però allunyades de les obtingudes per les aerolínies de baix cost. Segons l’informe encarregat pel Ministeri d’Indústria, les companyies de baix cost van acaparar de gener a abril un 45% del tràfic aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 55% dels viatgers.

A l’abril, les companyies de baix cost van augmentar un 16,2% els seus viatgers, fins a 2,89 milions de passatgers; que alhora es va correspondre al 50,7% del total del tràfic aeri del mes. Aquest tipus de vols van augmentar aquest període un 12,9%, fins arribar a la xifra de 5,69 milions de viatgers. Entre les companyies de baix cost . Ryanair, EasyJet i Vueling van ser les que major volum de passatgers internacionals van transportar, prop d’un 70% conjuntament; registrant millores respecte el mateix període de 2013.

Les excel•lents dades de les aerolínies ‘low cost’ desllueixen els resultats e les companyies tradicionals, que van aconseguir un 9,7% més de viatgers, arribant a un total de 2,8 milions de persones ateses. Aquest repunt experimentat en el quart mes, tant per les companyies tradicionals com per les de baix cost, s’explica en certa mesura l’efecte de Setmana Santa, ja que en 2013 va ser al març mentre que aquest any va caure a l’abril.

El Prat de Barcelona, líder en desplaçaments ‘low cost’

En els quatre primers mesos de l’any, l’aeroport espanyol més utilitzat per les aerolínies de baix cost van ser el de Barcelona-El Prat, registrant una circulació de prop de 2,07 milions de viatgers i un augment del 17,7% respecte a les xifres de l’any anterior. Els darrers aeroports amb més trànsit de viatgers ‘low cost’ van ser el de Màlaga amb 975.987 passatgers (increment del 14,7%), i el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb 937.458 passatgers (increment del 6,9%).

Segueixen la classificació d’aeroports més transitats per aerolínies de baix cost el situat a Alacant, que va rebre 863.993 viatgers (10% més), i el de Tenerife Sud que va ser la porta d’entrada i sortida 581.064 viatgers (augment del 22,4%). Tots els aeroports espanyols van registrar creixements, excepte València, que va caure un 1,9%, amb 283.807 passatgers, i Girona-Costa Brava, amb un descens del 25,6%, fins a 200.394 viatgers.

Imatge: visualpanic

Comments (0)
Volar

10 consells per agafar un vol amb seguretat

Conèixer els drets i deures dels passatgers és important
By , on 20 de desembre de 2013

Les vacances de Nadal acostuma a ser un període de temps en el que els espanyols aprofiten per viatjar i conèixer món o agafen un avió per reunir-se amb la família. L’activitat als aeroports s’incrementa i també creixen les possibilitats de tindre un incident que trastoqui el pressupost per aquestes festes per no resoldre, en molts casos, els dubtes que tenim alhora d’embarcar en un avió.

  1. Les compres en l’aeroport es consideren també equipatge de mà? Aena especifica que “està permès embarcar amb una bosa de les tendes dels aeroports espanyols, a més de l’equipatge de mà i ha de realitzar-se de manera gratuïta”. Aquesta normativa, això sí, és aplicable només a vols amb sortida des d’Espanya, inclosos els vols de Ryanair.
  2. Poden cobrar-me per canviar el nom del titular d’un bitllet? Els bitllets aeris són sempre nominatius, és a dir, que estan a nom d’una persona en concret per motius de seguretat. Si es desitja canviar la titularitat per qualsevol moti, caldrà atenir-se a les condicions que estableixi la companyia en la qual s’ha efectuat la compra del bitllet. Habitualment sí es permet el canvi de nom, però aquesta opció te un recàrrec extra.
  3. Els millors d’edat necessiten DNI o passaport per volar? En alguns casos sí, però és necessari dur el Llibre de Família. El Pla Nacional de Seguretat, aprovat en 2012, especifica que els menors de 14 anys poden volar a destinacions nacionals (no de la Unió Europea, sinó dins d’Espanya) sense necessitat de dur DNI, sempre que viatgin amb els seus pares i aquests portin el Llibre de Família.
  4. Puc volar amb el DNI o el passaport caducat? En aquest cas, el Pla Nacional de Seguretat estableix que en vols dins d’Espanya o dins de a Unió Europea es permet volar amb el DNI o passaport encara que aquest estigui caducat. També és vàlid el permís de conduir si està emès a Espanya. Alhora, també es pot demanar a la comissaria de l’aeroport que se’n realitzi una renovació d’urgència, en cas que la nostra destinació sigui fora de les fronteres Europees. No obstant, es recomana revisar amb molta anel•lació l’estat d’aquesta documentació.

    Continue reading »

Comments (0)
Actualitat del viatjer

Espanya suspèn el tractat Schengen per la Cimera del BCE

Del 28 d’abril fins el 4 de maig es restabliran els controls fronterers amb França
By , on 1 de maig de 2012

Ja fa uns dies que Espanya va suspendre el tractat Schengen que permet la lliure circulació de persones pels països de la Unió Europea. La mesura no és en cap cas permanent i només respon a la millora de la seguretat durant la celebració de la cimera del Banc Central Europeu (BCE) que es portarà a terme a Barcelona els pròxims 2,3 i 4 de maig.

La seguretat als aeroports també ha augmentat

La mesura es posà en funcionament, o millor deixà de funcionar, el passat 28 d’abril i no es restablirà fins les 12 de la nit del 4 de maig. El Ministeri de l’Interior ha informat que “des del 28 d’abril fins el 4 de maig Espanya suspendrà el tractat Schengen i restablirà els controls fronterers amb França”. D’aquesta forma, “es reforçaran les fronteres terrestres amb França en els passos de La Jonquera, Portbou, Puigcerdà, Camprodon, Les i Canfranc; de la mateixa forma, es potenciaran les fronteres aèries dels aeroports de Girona i Barcelona”.

Continue reading »

Comments (0)
Volar

Les bosses del Duty-free de l’aeroport es poden embarcar sense cap cost addicional

Aena ho deixa clar en un comunicat
By , on 20 de abril de 2012

Davant els problemes que posa Ryanair en temes d’equipatge, concretament per pujar bosses del Duty Free de l’aeroport a l’avió, Aena ha agafat el toro per les banyes i ha publicat un comunicat en el que deixa clars dos punts: el primer és que el transport de les bosses adquirides en els Duty-Free és obligatòri per les companyies i ha de fer-se de forma gratuïta i el segon és que les companyies aèries només poden denegar l’accés per raons objectives de seguretat.

Aldeasa és una de les tendes Duty free que trobem als aeroports espanyols

Així, l’article 97 de la llei de Navegació Aèria preveu que:
“El transportista estarà obligat a transportar juntament amb els viatgers, i dins el preu del bitllet, l’equipatge amb els límits de pes, independentment del número de bosses, i volum que fixin els reglaments. L’excés serà objecte d’estipulació especial. No es considerarà equipatge a n’aquest efecte els objectes o bosses de mà que el passatger porti amb ell, inclosos els articles adquirits a les tendes situades als aeroports. Únicament es podrà denegar l’embarcament d’aquests objectes o bosses en atenció a raons de seguretat, vinculades al pes o a la mida de l’objecte, en relació a les característiques de l’aeronau”.

Continue reading »

Comments (1)
General

La taxa de navegació aèria puja un 19%

Aquest augment obliga a les companyies a pujar el preu dels bitllets a partir de l’1 de juny
By , on 17 de abril de 2012

Si tens pensat viatjar a partir de l’1 de juny i encara no tens el bitllet, posa’t les piles! Les companyies aèries han declarat que hauran de pujar el preu dels bitllets i el perquè el trobem en l’augment en un 19% de les taxes de navegació, segons s’estableix als Pressupostos Generals de l’Estat.

Viatjar en avió, arribarà a ser un luxe?

La quantitat en que pujaran els bitllets encara no es pot saber doncs, així com a declarat el President de l’Associació de Companyies Espanyoles de Transport Aeri (ACETA), Manuel López Colmenarejo, la quantitat depèn del cost que estigui disposada assumir cada companyia. Si l’increment s’aplica de forma íntegra sobre els bitllets el seu preu pujaria per sobre dels 10 euros.

Si bé és veritat que ja s’esperava una pujada de la taxa de navegació, en cap cas en pensava que seria tan dràstica. S’especulava que l’increment estaria entorn al 8%, molt lluny del 19% final. Però aquesta xifra es la mitjana a nivell estatal; per Madrid i Barcelona és del 50% i per els aeroports considerats d’interès turístic del 14%. Aquest percentatges suposa que a Madrid es passa de 9’71 euros per passatger a 18’84; a Barcelona de 8’88 a 17’84 i a Palma de Mallorca, Alacant, Las Palmas, Màlaga i Tenerife Sur, de 8’46 euros a 10’39.

Continue reading »

Comments (2)
Consells per a viatjar

Quin tipus de maleta aguantarà més el ritme dels meus viatges?

Al mercat trobem maletes rígides, semirígides o blanes
By , on 7 de desembre de 2010

Les preguntes que ens fem tots quan esperem les maletes: Haurà arribat? Estarà viva?

Estic cansada de veure a les cintes transportadores de l’aeroport maletes trencades, amb esgarrapades i inservibles. Maletes que després de no se quants viatges han acabat la seva vida, a les que només els hi queda morir en alguna escombraria. Són maletes de totes les marques i colors, des de les més estridents (amb colors florescents o estampats impossibles) a les més clàssiques; des de les primeres marques a les comprades als supermercats. Totes, al final, cauen víctimes del maltractament que sofreixen als aeroports. Què podem fer? La resposta és, igual de senzilla que de tràgica: no podem fer res. Si volem viatjar i portar amb nosaltres els nostres efectes personals no tenim més remei que sacrificar la vida d’alguna pobre maleteta.

Tragèdia i exageració apart, tot i que narrat d’una forma bastant melodramàtica, la veritat és que és aquesta la vida útil d’una maleta. El maltractament que se’ls hi dóna als aeroports fa que haguem de canviar d’equipatge més freqüentment del que ens agradaria i desperta a la vegada algunes preguntes. Quines maletes són més resistents? Compensa comprar maletes de primeres marques? No hi ha una resposta universal, ja que depèn en bona mesura de les preferències i gustos del consumidor, però si és veritat que hi ha una opinió més o menys generalitzada.

Trobem tres tipus de maletes, les rígides, les semirígides i es blanes. Començarem pels extrems. La maleta rígida és més robusta i per tant més resistent a cops i maltractaments, el fet que no es deformin les fan ideals per transportar objectes delicats. El problema que tenen és que una vegada es comencen a trencar moren de seguida, el seu caràcter compacte fa que no pugui durar massa, després d’haver-se començat a esgarrapar.

Continue reading »

Comments (0)
Volar

Ryanair prepara turbines per enlairar-se des del Prat

La companyia low cost operarà a l'aeroport barceloní a partir de setembre
By , on 13 de juliol de 2010

En breu aquest avió s'enlairarà i aterrarà al Prat

Ryanair no s’amaga de ser la companyia low cost per excel·lència, però tampoc de seguir estratègies poc ortodoxes per aconseguir-ho. Estalvien llogant menys mostradors de facturació que cap altra companyia aèria i, a sobre, cobren el preu d’aquesta precarietat deliberada als clients. Taxa extra de 40 euros per no portar el bitllet electrònic imprès de casa. Taxa per facturar maleta. Taxa per respirar, per moure’s, per adormir-se durant el vol… Bé, encara no, però qui sap. Parlem d’una companyia que s’ha plantejat seriosament la possibilitat de cobrar per anar al lavabo o d’inventar places extra per viatjar de peu. Amb ells tot és possible.

Els empleats dels aeroports i personal de les companyies aèries estan que treuen fum pels queixals amb Ryanair. I és que, amb totes aquestes tàctiques com a bandera, poden permetre’s el luxe de vendre bitllets a preus d’escàndol. Per 14 euros podem creuar el vell continent, potser una cinquena part del que ens costa amb qualsevol altra companyia. Una oferta que fins ara es veia agreujada pel fet que, a Catalunya, només operaven des dels aeroports de Reus i Girona. Ara, però, arribaran a l’Aeroport del Prat.

Des de la companyia consideren que la seva arribada serà tot un impuls per a un aeroport que, malgrat estar estrenant terminal, ha disminuït el nombre de vols i es veu perjudicat per la crisi generalitzada del sector. Diuen que gràcies a ells disminuiran els preus de la resta de companyies i es reactivarà l’activitat del Prat. Podria ser, si, però al preu de donar una nova estocada mortal a un sector que ja pateix prou i de fomentar un tipus de turisme que potser no és el que més convé a la capital catalana. Sigui com sigui, reconec que la idea de plantar-me a Santiago per 30 euros cada cop que em vingui de gust m’omple d’alegria. A l’hora de la veritat, ni les males pràctiques ni el risc d'”estafa” tiren enrere als consumidors.

Continue reading »

Comments (0)
Actualitat del viatjer, Volar

Estat actual dels aeroports afectats pel volcà d’Islandia

Contacteu amb la companyia aèria per saber l'estat del vostre vol i trobar alternatives
By , on 19 de abril de 2010

Una pantalla plena de vols cancel·lats, la imatge més habitual aquests dies a Europa

La setmana passada l’erupció del volcà islandès Eyjafjalla va sorprendre mitja Europa i va obligar a suspendre els vols de gairebé tot el continent. De fet, fins i tot nosaltres que estem al sud-oest ens vam veure afectats durant la jornada d’ahir, quan durant hores van estar tancats molts aeroports espanyols. Tot i així, al nostre país ja s’ha recuperat la normalitat. No és el que passa a molts altres indrets, per això avui us informem sobre l’estat actual dels aeroports europeus.

Com podeu veure en el gràfic enllaçat, extret del diari New York Times, la majoria d’aeroports afectats segueixen trobant-se al centre i nord continental. Àustria ha reobert avui l’espai aeri, però Itàlia, que es plantejava també fer-ho, ha tancat dures hores després de reprendre l’activitat a causa dels darrers gràfics sobre l’evolució del núvol. Per la seva banda, Canadà ha començat a cancel·lar els vols de la seva vessant atlàntica. De moment, s’han suspès ja nou vols de l’aeroport de Sant Joan de Terranova. Per la resta, afegir que alguns aeroports, sobretot els d’Europa de l’Est, permeten volar sempre i quan no es superin els 8.000 metres d’alçada. Per a més informació, us recomanem consultar aquest llistat detallat de l’estat dels aeroports.

Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar

Preparatius per al viatge: consells per a una planificació eficaç

By , on 9 de juny de 2007

Preparatius

Potser una de les feines més dures quan anem de viatge és la dels preparatius. En ocasions pot resultar emocionant i fer augmentar la nostra il·lusió per arribar a aquell indret amb el què portem temps sommiant. Però, d’altres vegades, una mala planificació pot arribar a arruïnar les vacances més prometedores. No deixis que això et passi! Uns petits consells serviran per evitar situacions inesperades.

Per començar no deixis tot per l’últim moment. Si saps amb temps la data exacta de partida, dedica un temps cada dia – encara que siguin uns minuts – a organitzar tot allò que et sigui útil. No oblidis que menys és més i que una selecció coherent del que et portaràs serà molt més pràctic que acumular coses innecessàries d’una forma descontrolada.
Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio