Post tagged with ‘avions’

Volar

Els vols per Octubre i Desembre surten un 15% més econòmics

Juliol i Agost són els mesos més cars
By , on 18 de setembre de 2015

vols

Els viatgers que decideixin volar entre setembre i desembre ho podran fer per un 15% menys que els que han agafat un avió durant aquest estiu; segons les dades d’Atrapa-ho, que ha engegat una ‘app’ de cerca de vols basada en el pressupost. Així doncs, els viatgers que planegen les seves escapades o vacances després dels mesos estivals poden aconseguir millors preus, que poden arribar a ser un 15% més econòmics.

La comparativa de preus mitjans dels mesos de l’any col•loca a juliol i agost com els mesos on surt més car volar en tot l’any, amb un preu mitjà per reserva que ronda els 316 euros per persona. Per contra, octubre i desembre són els mesos on surt més bé de preu per comprar bitllets d’avió, amb 270 euros per reserva mitjana per persona. Així doncs, no cal buscar una ganga durant els mesos d’octubre i desembre, ja que de mitjana surt un 15% més econòmic que els mesos més cars. Continue reading »

Comments (0)
Volar

Només tres aerolínies ofereixen wi-fi gratis

El preu mitjà pel servei ronda els 10 euros
By , on 17 de octubre de 2014

Les companyies Norwegian, Turkish Airlines i Hong Kong Airlines són les úniques aerolínies del món a oferir connexió wi-fi a bord de forma gratuïta, segons un estudi elaborat per la companyia Rumb. Segons destraca l’estudi, Europa és la regió on menys companyies ofereixen als seus viatgers vols amb connexió a Internet i també on resulta més car utilitzar el servei wi-fi, mentre que les aerolinies americanes són les principals impulsores de la connectivitat en tot moment.

L’estudi de Rumb mostra com Europa és el territori on menys aerolínies ofereixen el servei de wi-fi a bord de les seves aeronaus i alhora, parteix amb la desavantatge de ser la regió on més elevat és el preu a l’hora de connectar-se. De fet, companyies com Lufthansa, Air France i KLM no ofereixen el preu del wi-fi per trajecte o consum, sinó que el cobren per ús. Amb preus de 10,95 euros l’hora, està clar que els usuaris d’aquest servei són persones de negocis que necessiten estar connectats o viatgers amb alt poder adquisitiu.

En el cas de la companyia alemanya Lufthansa, la connexió només està disponible en les rutes de llarga distància a bord de les aeronaus A330, A340, i B747-400, mentre que en Air France s’ofereix en una sèrie de rutes seleccionades, operades amb aeronaus del tipus B777-300; opcions fora de l’abast de les butxaques low cost que volen volar. Si al preu del servei s’hi inclou la poca varietat de rutes on el servei de connexió wi-fi està disponible converteixen a Europa en una de les pitjors zones per als qui necessiten accedir a Internet en tot moment. Continue reading »

Comments (0)
Volar

Es podran utilitzar dispositius electrònics durant tot el vol en un futur?

Una comissió americana ha analitzat les possibilitats de permetre utilitzar els dispositius electròncis durant tot el vol.
By , on 2 de octubre de 2013

Fins ara, als avions es poden utilitzar aparells electrònics sempre i quan no sigui durant l?enlairament o l?aterratge. Avui dia estem molt enganxats a les noves tecnologies i són una bona manera d?entreteniment per les llargues hores de vol. Sempre s?ha vist l?utilització d?aparells electrònics com un perill per les senyals de navegació de l?avió, però han començat a aparèixer experts que creuen que no existeix tal risc. Tot i que hi ha alternatives per no utilitzar-los a l?avió, com és ara llegir, parlar o senzillament dormir, hi ha persones que necessiten els dispositius per fer feina i aprofitar les hores de vol.

L’Administració Federal d’Aviació, un comitè format per membres de la indústria aeronàutica i el Govern dels Estats Units, ha presentat un informe en el qual s’explica que s’hauria de permetre utilitzar tablets i lectors electrònics per sota dels 3.000 metres. Ara bé, per això implica que els avions també siguin reformats per tal de poder-se adaptar a les ones que transmeten aquests aparells. I, a més a més, de moment es mantindria la prohibició d’utilitzar els ordinadors portàtils i els reproductors de DVD durant les maniobres d’enlairament i aterratge. A l’informe tampoc es contempla la possibilitat de realitzar trucades o descàrregues al vol, perquè consideren que no és competència seva, sinó de la Comissió Federal de Telecomunicacions.

Les restriccions pel què fa a l’ús d’aparells electrònics als avions van aparèixer als anys 60. La mateixa administració que ha realitzat l’informe, va veure com els aparells de ràdio emetien ones que podien interferir en la navegació dels avions. La majoria dels models d’avions comercials que s’utilitzen avui dia (Boeing, Airbus…) són iguals als d’aquella època, no s’han millorat ni adaptat als nous temps, en què s’utilitza una gran majoria de dispositius electrònics molt diversos. Tot i que no ens alarmem, és cert que són resistents a l’interferència de dades en certa mesura. No hi ha cap perill pels passatgers.

Alguns dispositius electrònics emeten senyals, ja sigui pel Bluetooth o Internet. Inclús activant el ‘mode avió’, si l’aparell no està en bon estat, és possible que continuï emetent senyals d’alta intensitat. Malgrat això, no s’ha de tenir por a volar degut a això, perquè mai s’ha produït cap accident d’avió per aquesta raó. El més aconsellable és no utilitzar els dispositius mòbils durant l’enlairament i l’aterratge, i durant el vol tenir-los en el ‘mode avió’. Cal seguir els consells del personal de vol i no hi haurà cap problema pel què fa a la seguretat.

Foto de Avodrocc a Flickr

Comentaris tancats a Es podran utilitzar dispositius electrònics durant tot el vol en un futur?
Volar

El primer avió de plàstic pren el vol

El Dreamliner està fet amb fibra de carboni i plàstic
By , on 30 de octubre de 2011

La competició continua a la indústria aeronàutica i és que el fet que no surtin a les noticies no significa que els dos gegants de l’aviació, Boeing i Airbus, no treballin per superar noves metes. Aquest cop és el torn de la primera companyia sortir als informatius i segurament a algun llibre dels rècords ja que s’ha enlairat el seu primer avió fet de plàstic. Si, si, així com ho sentiu; en la seva darrera aeronau, el Dreamliner (Boeing 787), l’empresa ha substituït els materials que utilitza normalment, entre els que es troba l’alumini per la fibra de carboni i el plàstic.

Un avió que marca la diferència

La companyia encarregada d’enlairar per primer cop aquest model ha estat la japonesa All Nippon Airways (ANA) en el seu trajecte entre Tokio i Hong Kong, uns 3000 quilòmetres. En aquest primer vol van viatjar 240 passatgers, la majoria periodistes i fotògrafs. La pròpia companyia ha declarat que veient l’efectivitat de l’avió ja ha encarregat 55 unitats del Dreamliner.

L’avió va ser presentat en societat fa tres anys però els retards en el procés de disseny i fabricació han impedit la seva comercialització i enlairament. Sigui com sigui, i esperant que l’avió sigui totalment segur el que és evident és que el Dreamliner és una fita per l’aeronàutica. Entre els aspectes més positius de l’aeronau es troba la disminució en un 20% del combustible utilitzat durant el vol, que té com a conseqüència la reducció de la contaminació que emet. Boeing afirma haver rebut 820 demandes del nou model gràcies als nous nivells econòmics i mediambientals que estableix.

Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar, Destacats, General, Volar

Superant la por a l’avió

By , on 6 de juny de 2008

Has sentit mail la paraula aviofòbia? Segurament fins i tot l’has viscuda en primera persona. La por a volar és quelcom més comú del que et penses. Segurament moltes de les persones que llegeixen els nostres articles amb esperit aventurer i ànima de viatgers sacrifiquen tots els seus desitjos exclusivament per les dificultats que els suposa pujar a aquest mitjà de transport, encara que molt ho neguin i diguin repetidament: és el més segur del món.

Per què tot el teu sistema nerviós s’activa davant la idea de pujar a un avió i, tanmateix, estàs completament tranquil en un viatge en cotxe a una velocitat elevada? I el que és més important, per què anticipes tant la teva por? La majoria de les persones amb aviofòbia acostumen a obsessionar-se amb aquest tema només conèixer la notícia que han de pujar a un avió.
Continue reading »

Comments (2)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio