Post tagged with ‘passatgers’

Volar

Una aerolínia pregunta sobre el més empipador de volar i obté aquestes respostes

Els seients són l’aspecte més odiat pels passatgers
By , on 6 de novembre de 2014

Els viatges en avió poden no ser com els anuncis que es veuen per la televisió, especialment si s’aposta per planejar un viatge ‘low cost’. El poc espai per ficar les cames en algunes companyies, el menjar insípid envasat en safates o la por per perdre la maleta son algunes de les raons més repetides que han donat els viatgers sobre el més odiat a l’hora de volar.

El passat mes de juliol l’aerolínia Spirit Airlines va dur a terme una campanya perquè els seus clients poguessin donar regna solta a les seves ‘frustracions’ alhora d’agafar un vol. La resposta dels clients va ser “aclaparadora” segons van destacar fonts de la companyia. En pocs dies gairebé 30.000 persones van compartir els seus ‘odis’ sobre els avions, les maletes, els registres i tota mena de coses odioses que passen alhora d’agafar un vol.

“Què és el que més odies de viatjar amb avió?” va ser la pregunta que l’aerolínia nord-americana Spirit Airlines ha realitzat als seus clients, per conèixer quins eren els punts més detestats per als passatgers alhora d’agafar un vol. Les respostes rebudes per Spirit Airlines han estat recollides en un document amb un títol molt expressiu: “Informe de l’estat de l’odi’.

Segons l’estudi, la conclusió és clara: viatjar amb avió és “una murga i molesta a les gent, sense importar en quina aerolínia es viatgi”. En aquest sentit, l’informe assenyala que els viatgers no només es van queixar de les condicions dels vols d’aquesta companyia, sinó també d’altres aerolínies. Aquestes són algunes de les coses que més odien les persones de viatjar amb avió:

El 20% dels viatgers odia els seients d’avió. No se n’escapa cap característica: la grandària, la forma, arribar fins a ells o el poc espai per a les cames entre rengló i rengló de seients. Els seients d’avió són l’aspecte més irritant per a un de cada cinc viatgers i, en alguns casos, un motiu de pes per evitar comprar els vols en determinades aerolínies. Continue reading »

Comments (0)
Volar

Les aerolínies ‘low cost’ atrauen a un 10,3% més de viatgers

Les companyies de baix cost van ser l’opció de 7,71 milions de passatgers
By , on 27 de maig de 2014

Les aerolínies de baix cost van transportar 7,71 milions de passatgers en els quatre primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 10,3% pel que fa al mateix període corresponent al 2013, segons dades proporcionades per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar a més de 9,43 milions de viatgers fins a abril, un 4,9% més que en el mateix període de 2013; unes bones dades però allunyades de les obtingudes per les aerolínies de baix cost. Segons l’informe encarregat pel Ministeri d’Indústria, les companyies de baix cost van acaparar de gener a abril un 45% del tràfic aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 55% dels viatgers.

A l’abril, les companyies de baix cost van augmentar un 16,2% els seus viatgers, fins a 2,89 milions de passatgers; que alhora es va correspondre al 50,7% del total del tràfic aeri del mes. Aquest tipus de vols van augmentar aquest període un 12,9%, fins arribar a la xifra de 5,69 milions de viatgers. Entre les companyies de baix cost . Ryanair, EasyJet i Vueling van ser les que major volum de passatgers internacionals van transportar, prop d’un 70% conjuntament; registrant millores respecte el mateix període de 2013.

Les excel•lents dades de les aerolínies ‘low cost’ desllueixen els resultats e les companyies tradicionals, que van aconseguir un 9,7% més de viatgers, arribant a un total de 2,8 milions de persones ateses. Aquest repunt experimentat en el quart mes, tant per les companyies tradicionals com per les de baix cost, s’explica en certa mesura l’efecte de Setmana Santa, ja que en 2013 va ser al març mentre que aquest any va caure a l’abril.

El Prat de Barcelona, líder en desplaçaments ‘low cost’

En els quatre primers mesos de l’any, l’aeroport espanyol més utilitzat per les aerolínies de baix cost van ser el de Barcelona-El Prat, registrant una circulació de prop de 2,07 milions de viatgers i un augment del 17,7% respecte a les xifres de l’any anterior. Els darrers aeroports amb més trànsit de viatgers ‘low cost’ van ser el de Màlaga amb 975.987 passatgers (increment del 14,7%), i el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb 937.458 passatgers (increment del 6,9%).

Segueixen la classificació d’aeroports més transitats per aerolínies de baix cost el situat a Alacant, que va rebre 863.993 viatgers (10% més), i el de Tenerife Sud que va ser la porta d’entrada i sortida 581.064 viatgers (augment del 22,4%). Tots els aeroports espanyols van registrar creixements, excepte València, que va caure un 1,9%, amb 283.807 passatgers, i Girona-Costa Brava, amb un descens del 25,6%, fins a 200.394 viatgers.

Imatge: visualpanic

Comments (0)
Actualitat del viatjer

Renfe incorporarà un ‘vagó silenciós’ a l’AVE a partir de l’estiu

La companyia presenta nous serveis
By , on 24 de març de 2014

Renfe ha anunciat la creació d’un ‘cotxe silenciós’ als trens AVE, un vagó en el qual no es permetrà l’ús del telèfon mòbil, no tindrà servei de megafonia i presentarà una il•luminació menys intensa que a la resta del comboi. La comercialització dels bitllets per aquest espai o vagó silenciós als trens AVE no tindrà cap cost afegit per als viatgers i els proporcionarà un passatge a una zona tranqui-la on poder descansar.

Segons ha anunciat la companyia ferroviària, aquest nou bitllet tindrà el mateix preu que el de la resta dels vagons que realitzin el recorregut, però l’oferta de passatges en el ‘cotxe silenciós’ serà més restringida que la de la resta de places disponibles al tren. Segons va anunciar el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, està previst que es comenci a comercialitzar entre els propers mesos de juny i juliol.

La incorporació d’aquest nou servei als trens de l’empresa ferroviària respon a les demandes registrades entre els seus passatgers, en especial entre aquells que fan els trajectes per motius laborals i no d’oci. La creació del vagó silenciós acompleix les demandes “d’aquells que a una hora més primerenca, o aquells que pretenen destinar el temps del viatge per descansar o treballar”, segons s’ha puntualitzat durant la roda de premsa on s’ha presentat el nou servei.

Continue reading »

Comments (0)
Volar

10 consells per agafar un vol amb seguretat

Conèixer els drets i deures dels passatgers és important
By , on 20 de desembre de 2013

Les vacances de Nadal acostuma a ser un període de temps en el que els espanyols aprofiten per viatjar i conèixer món o agafen un avió per reunir-se amb la família. L’activitat als aeroports s’incrementa i també creixen les possibilitats de tindre un incident que trastoqui el pressupost per aquestes festes per no resoldre, en molts casos, els dubtes que tenim alhora d’embarcar en un avió.

  1. Les compres en l’aeroport es consideren també equipatge de mà? Aena especifica que “està permès embarcar amb una bosa de les tendes dels aeroports espanyols, a més de l’equipatge de mà i ha de realitzar-se de manera gratuïta”. Aquesta normativa, això sí, és aplicable només a vols amb sortida des d’Espanya, inclosos els vols de Ryanair.
  2. Poden cobrar-me per canviar el nom del titular d’un bitllet? Els bitllets aeris són sempre nominatius, és a dir, que estan a nom d’una persona en concret per motius de seguretat. Si es desitja canviar la titularitat per qualsevol moti, caldrà atenir-se a les condicions que estableixi la companyia en la qual s’ha efectuat la compra del bitllet. Habitualment sí es permet el canvi de nom, però aquesta opció te un recàrrec extra.
  3. Els millors d’edat necessiten DNI o passaport per volar? En alguns casos sí, però és necessari dur el Llibre de Família. El Pla Nacional de Seguretat, aprovat en 2012, especifica que els menors de 14 anys poden volar a destinacions nacionals (no de la Unió Europea, sinó dins d’Espanya) sense necessitat de dur DNI, sempre que viatgin amb els seus pares i aquests portin el Llibre de Família.
  4. Puc volar amb el DNI o el passaport caducat? En aquest cas, el Pla Nacional de Seguretat estableix que en vols dins d’Espanya o dins de a Unió Europea es permet volar amb el DNI o passaport encara que aquest estigui caducat. També és vàlid el permís de conduir si està emès a Espanya. Alhora, també es pot demanar a la comissaria de l’aeroport que se’n realitzi una renovació d’urgència, en cas que la nostra destinació sigui fora de les fronteres Europees. No obstant, es recomana revisar amb molta anel•lació l’estat d’aquesta documentació.

    Continue reading »

Comments (0)
Volar

Ryanair suavitza part de les seves normatives

La companyia permetrà dur una segona bossa de mà, baixa el preu d'imprimir la targeta d'embarcament i de la facturació de maletes.
By , on 29 de octubre de 2013

Ryanair és una de les companyies de baix cost més populars d’Europa. Els preus molt més baixos que la competència, fan que moltes persones amb ànsies de viatjar a l’estranger optin per aquesta opció. Ara bé, Ryanair és l’exemple de que comprar un producte o servei barat, pot acabar sortint molt car. La imatge de l’empresa, amb els anys ha anat perdent credibilitat i el respecte dels usuaris. Hi ha ajudat els mitjans de comunicació, que han efectuat una campanya de descrèdit contra la companyia publicant tota incidència que es produís, quan irregularitats també se’n produeixen a la resta de companyies.

Sembla ser que l’empresa suavitzarà les seves normes per poder acontentar a la majoria de viatgers. A partir de novembre, sempre que es compri a la mateixa pàgina web, es disposarà de 24 hores per poder corregir qüestions com errors en escriure el nom o els dies i les hores de viatge. Durant els vols de les 8 del matí a les 21 de la nit, es reduiran els anuncis a bord i es rebaixaran les llums per permetre que els viatgers puguin descansar. Volar amb Ryanair implica escoltar anuncis contínuament, però sembla ser que ja no s’emetran tants.

L’empresa ha introduït una gran quantitat de millores que s’aplicaran de novembre fins a principis de 2014. Entre elles, per exemple, una normativa que permetrà dur una segona bossa de mà petita, que haurà de no superar 35x20x20 centímetres (és a dir, un bolso o una bossa de l’aeroport). A més, a partir de l’1 de desembre el no imprimir la targeta d’embarcament un cop s’hagi facturat per Internet costarà 15€ i no 70 com fins ara. Això sí, la facturació realitzada a l’aeroport sí que continuarà costant 70€. Així doncs, millor fer-ho amb antelació a la xarxa i imprimir-ho i no oblidar-se la targeta d’embarcament a casa. És l’única manera de no haver de pagar de més.
Continue reading »

Comentaris tancats a Ryanair suavitza part de les seves normatives
Volar

Es podran utilitzar dispositius electrònics durant tot el vol en un futur?

Una comissió americana ha analitzat les possibilitats de permetre utilitzar els dispositius electròncis durant tot el vol.
By , on 2 de octubre de 2013

Fins ara, als avions es poden utilitzar aparells electrònics sempre i quan no sigui durant l?enlairament o l?aterratge. Avui dia estem molt enganxats a les noves tecnologies i són una bona manera d?entreteniment per les llargues hores de vol. Sempre s?ha vist l?utilització d?aparells electrònics com un perill per les senyals de navegació de l?avió, però han començat a aparèixer experts que creuen que no existeix tal risc. Tot i que hi ha alternatives per no utilitzar-los a l?avió, com és ara llegir, parlar o senzillament dormir, hi ha persones que necessiten els dispositius per fer feina i aprofitar les hores de vol.

L’Administració Federal d’Aviació, un comitè format per membres de la indústria aeronàutica i el Govern dels Estats Units, ha presentat un informe en el qual s’explica que s’hauria de permetre utilitzar tablets i lectors electrònics per sota dels 3.000 metres. Ara bé, per això implica que els avions també siguin reformats per tal de poder-se adaptar a les ones que transmeten aquests aparells. I, a més a més, de moment es mantindria la prohibició d’utilitzar els ordinadors portàtils i els reproductors de DVD durant les maniobres d’enlairament i aterratge. A l’informe tampoc es contempla la possibilitat de realitzar trucades o descàrregues al vol, perquè consideren que no és competència seva, sinó de la Comissió Federal de Telecomunicacions.

Les restriccions pel què fa a l’ús d’aparells electrònics als avions van aparèixer als anys 60. La mateixa administració que ha realitzat l’informe, va veure com els aparells de ràdio emetien ones que podien interferir en la navegació dels avions. La majoria dels models d’avions comercials que s’utilitzen avui dia (Boeing, Airbus…) són iguals als d’aquella època, no s’han millorat ni adaptat als nous temps, en què s’utilitza una gran majoria de dispositius electrònics molt diversos. Tot i que no ens alarmem, és cert que són resistents a l’interferència de dades en certa mesura. No hi ha cap perill pels passatgers.

Alguns dispositius electrònics emeten senyals, ja sigui pel Bluetooth o Internet. Inclús activant el ‘mode avió’, si l’aparell no està en bon estat, és possible que continuï emetent senyals d’alta intensitat. Malgrat això, no s’ha de tenir por a volar degut a això, perquè mai s’ha produït cap accident d’avió per aquesta raó. El més aconsellable és no utilitzar els dispositius mòbils durant l’enlairament i l’aterratge, i durant el vol tenir-los en el ‘mode avió’. Cal seguir els consells del personal de vol i no hi haurà cap problema pel què fa a la seguretat.

Foto de Avodrocc a Flickr

Comentaris tancats a Es podran utilitzar dispositius electrònics durant tot el vol en un futur?
Volar

El primer avió de plàstic pren el vol

El Dreamliner està fet amb fibra de carboni i plàstic
By , on 30 de octubre de 2011

La competició continua a la indústria aeronàutica i és que el fet que no surtin a les noticies no significa que els dos gegants de l’aviació, Boeing i Airbus, no treballin per superar noves metes. Aquest cop és el torn de la primera companyia sortir als informatius i segurament a algun llibre dels rècords ja que s’ha enlairat el seu primer avió fet de plàstic. Si, si, així com ho sentiu; en la seva darrera aeronau, el Dreamliner (Boeing 787), l’empresa ha substituït els materials que utilitza normalment, entre els que es troba l’alumini per la fibra de carboni i el plàstic.

Un avió que marca la diferència

La companyia encarregada d’enlairar per primer cop aquest model ha estat la japonesa All Nippon Airways (ANA) en el seu trajecte entre Tokio i Hong Kong, uns 3000 quilòmetres. En aquest primer vol van viatjar 240 passatgers, la majoria periodistes i fotògrafs. La pròpia companyia ha declarat que veient l’efectivitat de l’avió ja ha encarregat 55 unitats del Dreamliner.

L’avió va ser presentat en societat fa tres anys però els retards en el procés de disseny i fabricació han impedit la seva comercialització i enlairament. Sigui com sigui, i esperant que l’avió sigui totalment segur el que és evident és que el Dreamliner és una fita per l’aeronàutica. Entre els aspectes més positius de l’aeronau es troba la disminució en un 20% del combustible utilitzat durant el vol, que té com a conseqüència la reducció de la contaminació que emet. Boeing afirma haver rebut 820 demandes del nou model gràcies als nous nivells econòmics i mediambientals que estableix.

Continue reading »

Comments (0)
Actualitat del viatjer, Consells per a viatjar, Volar

Overbooking, una pràctica habitual entre les companyies aèries

És una pràctica legal i per tant té estipulades una sèrie de compensacions
By , on 27 de novembre de 2010

Les èpoques de vacances són un dels moments en que més problemes d'overbooking trobem

Tots hem sentit a parlar, o hem patit, l’overbooking. Aquest terme, utilitzat per referir-se a una sobrevenda de reserves és una pràctica habitual en les companyies, tot i que no sempre afecta als viatgers. Les companyies aèries venen dues vegades un percentatge dels bitllets d’un vol per assegurar-se les espatlles i poder reaccionar si hi ha cancel•lacions ja que existeixen estudis, i la realitat ho corrobora, que asseguren que sempre hi ha un tant per cent de passatgers que tot i tenir un bitllet reservat no l’utilitzen.

El problema apareix però quan el percentatge de viatgers que haurien de renunciar al seu vol no ho fan. I a l’hora de facturar els viatgers es trobem que el seu lloc ja ha estat ocupat per una altra persona. La pràctica de l’Overbooking és legal i per això té una sèrie de respostes i protecció legal pel viatger. Així perquè el viatger tingui dret a les compensacions a de sortir de:

•Un aeroport comunitari.
•Un aeroport situat en un país no comunitari, les normes del qual no disposin compensacions i assistència, amb destinació a un aeroport comunitari i el transportista encarregat d’efectuar el vol sigui comunitari.

Sempre que el passatger:

•Disposi d’una reserva confirmada en el vol, amb un bitllet (imprès o electrònic) o una altra prova que hagi estat acceptada i registrada per la companyia aèria, i es presenti a facturació en les condicions requerides i a l’hora indicada prèviament i per escrit, fins i tot per mitjans electrònics (en el cas que no se n’indiqui cap hora, amb una antelació mínima de 45 minuts respecte de l’hora de sortida).
•o hagi estat transbordat del vol per al qual disposava d’una reserva a un altre vol.
Continue reading »

Comments (0)
Especials

Fes volar les teves idees amb Spanair

La companyia aèria vol que siguis tu qui decideixi els avantatges del seu nou programa de socis
By , on 26 de novembre de 2010

Ser soci de qualsevol club o empresa hauria d’oferir-nos un reguitzell d’avantatges. I així sol ser, però ¿fins a quin punt el que ens donen s’adapta al que realment desitgem? Precisament això és el que s’han plantejat a Spanair. Suposem que cansats de pensar idees que potser no fan al client tan feliç com voldrien, han posat la decisió a les nostres mans. Dit d’una altra manera, ets tu qui decideixes quins seran els beneficis del nou SpanairStar, el programa de socis que substitueix al SpanairPlus. Ho pots veure en el video que t’oferim. Ells ho han anomenat co-crear, és a dir, treballar junts online empresa i clients per construir un programa que ofereixi els serveis en els que realment nosaltres, els passatgers freqüents, estem interessats.

Vols participar? Fer-ho és senzill i divertit, tal i com es desprèn del vídeo de presentació que us ensenyem en aquest mateix post. Només cal entrar a www.fesvolarlestevesidees.cat i fer els teus suggeriments per a millorar el que fins ara era el SpanairPlus. Ja només entrar, a la pàgina principal, podràs comprovar com la teva opinió compta des del primer minut. I és que, per començar el diàleg, hauràs de triar el que més t’agrada d’entre tres dissenys diferents de targetes.

Just en el moment que comencis la interacció ja estaràs participant en el procés de co-creació. Podràs comentar i votar, de tal manera que contribuiràs a configurar el ranking amb les propostes més valorades. A més, tal i com informa Núria Tarré, Directora Comercial de Spanair, “no es descartarà cap petició de les que arribin a la web, les respondrem totes i anirem informant de l’evolució de recolzaments que hi vagi havent”. Dit d’una altra manera, l’usuari rebrà avisos com està sent valorada la seva intervenció. Però el millor de tot plegat és que, si tens la sort que la teva proposta es converteixi en nou avantatge pels socis de SpanairStar, guanyaràs vols gratuïts!

Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar, Especials

Creix el nombre de viatgers a ritme de cursos d’idiomes

Es finalitza la línea ferroviària Figueres-París al mateix temps que augmenta el volum de passatgers al Prat
By , on 17 de octubre de 2010

El coneixement d'idiomes és molt útil per viatjar amb tranquil·litat

L’alta velocitat més enllà de l’AVE ja és una realitat a Catalunya. Així, viatjar de Figueres a París en TGV serà possible a partir del proper 12 de Desembre. Els més impacients, però, ja poden comprar els bitllets per internet per un preu que oscil·la entre els 71 i els 136 euros. I és que avui dimecres s’ha posat en marxa la venda de tiquets aprofitant que el tram transfronterer d’alta velocitat s’ha finalitzat. El recorregut es farà dos cops al dia, un al matí i l’altre a la tarda, de manera que tots tindrem una mica més a prop la capital francesa, si és que hi volem arribar per transport terrestre o vivim lluny de Barcelona i no pretenem agafar avió.

En aquest sentit, però, la competència per l’aire es determina absolutament clara i és que avui s’ha sabut que l’Aeroport del Prat ha registrat un augment del 13% del volum de passatgers durant el mes setembre respecte el mes anterior. Un increment, que ha fet baixar l’afluència de viatgers a Girona i Reus i ha coincidit amb el primer mes d’operació de Ryanair a l’aeroport de la capital catalana.

Tant un fet com l’altre podrien explicar moltes coses. Per una banda, sembla ser que la crisi no afecta tant a aquells sectors de població que viatgen sovint a l’estranger, ja sigui per oci o per feina. I és que les instal·lacions del Prat han rebut més de 22 milions de viatgers en el que portem d’any 2010. Això suposa onze mesos consecutius de creixement, amb l’excepció de l’abril, quan va explotar el volcà islandès i es van haver de cancel·lar molts vols. Per altra banda, però, no podem oblidar que tots aquells que viatgen, no tant sols n’han de tenir ganes sinó que necessiten conèixer idiomes com l’anglès si és que no volen tenir dificultats excessives per moure’s i fer-se entendre amb una mica de seguretat.
Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio