Post tagged with ‘viatjar en avió’

Volar

Una aerolínia pregunta sobre el més empipador de volar i obté aquestes respostes

Els seients són l’aspecte més odiat pels passatgers
By , on 6 de novembre de 2014

Els viatges en avió poden no ser com els anuncis que es veuen per la televisió, especialment si s’aposta per planejar un viatge ‘low cost’. El poc espai per ficar les cames en algunes companyies, el menjar insípid envasat en safates o la por per perdre la maleta son algunes de les raons més repetides que han donat els viatgers sobre el més odiat a l’hora de volar.

El passat mes de juliol l’aerolínia Spirit Airlines va dur a terme una campanya perquè els seus clients poguessin donar regna solta a les seves ‘frustracions’ alhora d’agafar un vol. La resposta dels clients va ser “aclaparadora” segons van destacar fonts de la companyia. En pocs dies gairebé 30.000 persones van compartir els seus ‘odis’ sobre els avions, les maletes, els registres i tota mena de coses odioses que passen alhora d’agafar un vol.

“Què és el que més odies de viatjar amb avió?” va ser la pregunta que l’aerolínia nord-americana Spirit Airlines ha realitzat als seus clients, per conèixer quins eren els punts més detestats per als passatgers alhora d’agafar un vol. Les respostes rebudes per Spirit Airlines han estat recollides en un document amb un títol molt expressiu: “Informe de l’estat de l’odi’.

Segons l’estudi, la conclusió és clara: viatjar amb avió és “una murga i molesta a les gent, sense importar en quina aerolínia es viatgi”. En aquest sentit, l’informe assenyala que els viatgers no només es van queixar de les condicions dels vols d’aquesta companyia, sinó també d’altres aerolínies. Aquestes són algunes de les coses que més odien les persones de viatjar amb avió:

El 20% dels viatgers odia els seients d’avió. No se n’escapa cap característica: la grandària, la forma, arribar fins a ells o el poc espai per a les cames entre rengló i rengló de seients. Els seients d’avió són l’aspecte més irritant per a un de cada cinc viatgers i, en alguns casos, un motiu de pes per evitar comprar els vols en determinades aerolínies. Continue reading »

Comments (0)
Volar

Les aerolínies ‘low cost’ atrauen a un 10,3% més de viatgers

Les companyies de baix cost van ser l’opció de 7,71 milions de passatgers
By , on 27 de maig de 2014

Les aerolínies de baix cost van transportar 7,71 milions de passatgers en els quatre primers mesos de l’any, la qual cosa suposa un augment del 10,3% pel que fa al mateix període corresponent al 2013, segons dades proporcionades per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Per contra, les companyies tradicionals van traslladar a més de 9,43 milions de viatgers fins a abril, un 4,9% més que en el mateix període de 2013; unes bones dades però allunyades de les obtingudes per les aerolínies de baix cost. Segons l’informe encarregat pel Ministeri d’Indústria, les companyies de baix cost van acaparar de gener a abril un 45% del tràfic aeri, enfront de les tradicionals, que van comandar el 55% dels viatgers.

A l’abril, les companyies de baix cost van augmentar un 16,2% els seus viatgers, fins a 2,89 milions de passatgers; que alhora es va correspondre al 50,7% del total del tràfic aeri del mes. Aquest tipus de vols van augmentar aquest període un 12,9%, fins arribar a la xifra de 5,69 milions de viatgers. Entre les companyies de baix cost . Ryanair, EasyJet i Vueling van ser les que major volum de passatgers internacionals van transportar, prop d’un 70% conjuntament; registrant millores respecte el mateix període de 2013.

Les excel•lents dades de les aerolínies ‘low cost’ desllueixen els resultats e les companyies tradicionals, que van aconseguir un 9,7% més de viatgers, arribant a un total de 2,8 milions de persones ateses. Aquest repunt experimentat en el quart mes, tant per les companyies tradicionals com per les de baix cost, s’explica en certa mesura l’efecte de Setmana Santa, ja que en 2013 va ser al març mentre que aquest any va caure a l’abril.

El Prat de Barcelona, líder en desplaçaments ‘low cost’

En els quatre primers mesos de l’any, l’aeroport espanyol més utilitzat per les aerolínies de baix cost van ser el de Barcelona-El Prat, registrant una circulació de prop de 2,07 milions de viatgers i un augment del 17,7% respecte a les xifres de l’any anterior. Els darrers aeroports amb més trànsit de viatgers ‘low cost’ van ser el de Màlaga amb 975.987 passatgers (increment del 14,7%), i el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb 937.458 passatgers (increment del 6,9%).

Segueixen la classificació d’aeroports més transitats per aerolínies de baix cost el situat a Alacant, que va rebre 863.993 viatgers (10% més), i el de Tenerife Sud que va ser la porta d’entrada i sortida 581.064 viatgers (augment del 22,4%). Tots els aeroports espanyols van registrar creixements, excepte València, que va caure un 1,9%, amb 283.807 passatgers, i Girona-Costa Brava, amb un descens del 25,6%, fins a 200.394 viatgers.

Imatge: visualpanic

Comments (0)
Consells per a viatjar

Viatjar en avió amb un nadó

Els nens menors de dos anys no poden ocupar un seient
By , on 12 de desembre de 2011

Vols viatjar en avió amb el teu nadó i no saps si podràs fer-ho? Vols saber quines són les condicions que estableixen les companyies aèries per poder portar al teu fill petit a bord? Doncs t’ho aclarim tot!

Els metges recomanen no viatjar en avió amb nadons menors de dues setmanes

El primer que hem de fer és familiaritzar-nos amb l’argot que s’utilitza en aeronàutica per tractar als nens, de la mateixa forma que informar-nos de les edats que marquen la diferència entre uns nens i uns altres. Així, es considera ‘nadó’ o ‘infoa’, que en el llenguatge aeronàutic significa infant acompanyat, als nens menors de dos anys i ‘nen’ o ‘child’ als infants amb edats compreses entre els dos i els dotze anys.

Els primers, és a dir, els nens de menys de dos anys, no tenen dret a seient pel que hauran d’anar asseguts a la falda d’una persona major de dotze anys amb el seu corresponent cinturó de seguretat. Tot i així, si que hauran de pagar una assegurança de viatge i portar la seva targeta d’embarcament. Per això, si penses viatjar amb el teu nadó és molt important que et posis en contacte amb la teva companyia aèria i els informis. Els nens entre dos i dotze anys ja tenen dret a seient, pel que tenen targeta d’embarcament i dret a facturar equipatge; hi ha algunes companyies que ofereixen preus especials pels nens, així que de la mateixa forma que si tens un nadó el millor que pots fer es posar-te en contacte amb ells o llegir la seva normativa i beneficiar-te dels possibles descomptes que ofereixin.

Continue reading »

Comments (0)
Consells per a viatjar

Consells per viatjar en avió durant l’embaràs

El més recomanable és viatjar durant els dos primers trimestres
By , on 14 de setembre de 2011

Viatjar en avió i estar embarassada són dues accions que casen perfectament, sense que perilli la salut del fetus o de la mare. I és que viatjar en avió suposa viatjar dins una cabina pressuritzada en la que el nivell d’oxigen és totalment normal; un altra assumpte seria que l’avió fos en realitat una avioneta o algun aparell petit que no necessita de pressurització, però els avions de les companyies regulars sempre estan pressuritzats, ¡així que no pateixis!

Viatjar en un estat avançat de gestació no és recomanable

Tot i això, els avions no solen portar un metge a bord, pel que si l’embarassada es posés de part es crearia un problema greu; precisament per aquest motiu, les companyies aèries no permeten que les embarassades viatgin amb un estat avançat de gestació, tot i que les xifres poden variar. Algunes, no permeten que les embarassades viatgin a partir del setè mes d’embaràs; d’altres, en canvi, sí que ho permetin sempre que la futura mare porti un certificat metge que confirmi la fase de l’embaràs i permeti volar. De la mateixa forma, l’embarassada haurà de firmar un document que eximeixi a la companyia de qualsevol responsabilitat, per allò de guardar-se, i bé, les espatlles.

Continue reading »

Comments (0)
Actualitat del viatjer, Breus

Via Michelín: on vols anar?

By , on 11 de juny de 2008

Diu un vell dit que el més important no és el final sinó el camí. Encara que quan viatgem la nostra ment està posada en el nostre destí final i, malgrat que l’inventor de la frase no es referia precisament als viatges, la realitat és que els desplaçaments en ocasions es poden convertir en una part més de l’aventura de viatjar. Per això és tan important no haver de preocupar-nos d’aspectes tècnics com l’estat de la carretera, el temps o l’itinerari.

Vía Michelín és una de les moltes empreses que treballa per a fer més tranquil el camí fins al nostre lloc de vacances. Ofereix un complet servei de visualització i localització cartogràfica. A través dels seus mapes podem calcular itineraris per carretera o en ciutat d’una manera molt precisa.
Continue reading »

Comments (4)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio