Ecoturisme, Escapa't!, Guies per a viatjar

Turisme sobre dues rodes: el Carrilet

El seu recorregut amb inici a la Garrotxa
By , on 25 de febrer de 2009

Vista del poble del Mallol, Garrotxa.

La proposta d’avui, és el que es podria anomenar com a turisme actiu. Aquell que et porta a descobrir nous llocs i nous paisatges però d’una forma diferent, més compromesa amb l’entorn i vivint al màxim cada un dels moments del viatge. Per tant, agafem la bicicleta, desplacem-nos fins a la comarca gironina de la Garrotxa i comencem a pedalar amb destí Girona. Acabem d’entrar en el carrilet d’Olot!

L’origen del traçat d’aquest recorregut es remunta a finals del s.XIX, quan varen començar unes obres que havien de unir Girona i Olot mitjançant un ferrocarril. L’any 1969 aquest mateix camí ferroviari va deixar de funcionar i va deixar abandonat tot el traçat que antigament havia estat utilitzant. Anys més tard però, es va voler donar una funció a tot aquest espai i es va crear el que avui ja coneixem com la via verda del carrilet d’Olot.

El recorregut compte amb un total de 54 quilòmetres entre Olot i Girona i un desnivell suau de 1’5% de pendent. Així doncs, ens situem a Olot, paral·lels al riu Fluvià, i ja ens podem disposar a agafar la bicicleta, començar a pedalar i fer camí cap a Girona creuant valls, planes, colls, pobles i comarques.

[ad]

Només sortir d’Olot ens trobem ja amb la Vall d’en Bas i tots els poblets que l’acompanyen. Nosaltres seguint pedalant per la pista de terra podem anar observant la fantàstica panoràmica dels Pirineus orientals que ens queda a l’esquena i anar agafant forces per l’únic tram de pujada que ens farà suar de tot el traçat: el coll d’en Bas 260 metres. Desprès d’aquest tram més inclinat però ja serà tot baixada i pla fins arribar a Girona. Abans però i seguint sempre el còmode i fàcil traçat que té aquesta via verda ens podem aturar a fer un petit dinar al poble de Sant Feliu de Pallerols, quasi bé meitat de camí i punt d’inflexió de la ruta, doncs ara ja només quedarà la part més senzilla.

Anem avançant en els quilòmetres i ens trobem que ja em creuat les comarques de la Garrotxa i la Seva, els rius Fluvià i Brugent, que fa força estona que seguim el Ter i que la Devesa de Girona ja ens prepara la benvinguda. Haurem estat segurament tot el dia pedalant, i les suaus ombres dels plataners d’aquest parc gironí ens deixaran jeure, aparcar la bicicleta i gaudir d’un merescut descans desprès d’haver corregut sobre dues rodes els 54 quilòmetres que separen aquestes dues localitats gironines entre camins, boscos i pobles que amb l’esforç realitzat ens hauran semblat preciosos i plens d’encant. Amb el cotxe possiblement no ho hauries pogut veure tot!

Comment | Trackbacks Closed.

1 Comment en “Turisme sobre dues rodes: el Carrilet”

Trobo que és una bona invitació a fer el recorregut. M’animeu a fer-ho. Gràcies.