Volar

Aerolinies asiàtiques restringeixen l’accés a menors de 12 anys

Els avions incorporen una zona lliure de nens
By , on 13 de març de 2014

volar

Un informe presentat per la Business Travel Xou, el major esdeveniment per als professionals dels viatges de negocis, van apuntar que el 74% d’aquest col•lectiu opinava que el que més el molestava eren els nens. I es que una de les preocupacions més comuns per als executius alhora d’agafar un avió és si els tocarà seure a prop d’un marrec mal educat que no pari de donar ‘patadetes’ al seient o un bebè que es passi tot el viatge plorant.

Aquesta inquietud d’un dels col•lectius d’usuaris que més viatgen en avió ha fet incrementar la demanda d’espais en les aeronaus per no trobar-se amb nens. El malestar dels executius ha donat lloc al fet que tres companyies aèries asiàtiques hagin limitat la presència de menors, també bebès, en determinats espais dels avions. Això sí, encarint el preu del passatge per usar aquestes zones de l’aeronau. Aquestes són les tres companyies.

1. Malaysia Airlines va decidir fa dos anys prohibir la presència de bebès (0 a 2 anys) en primera classe. Segons va explicar l’antic president de la companyia, Tengku Azmil, la mesura es va aplicar per les continues queixes dels viatgers de primera classe “que no podien dormir per culpa de bebès que es posen a plorar”. Un vol d’anada i volta en primera classe des de Londres a Kuala Lumpur (Malàisia) costa aproximadament 7.000 euros i ara inclou la certesa de poder gaudir d’un viatge tranquil i sense nens a la vista.

Tanmateix, l’altra restricció de l’aerolínia asiàtica afecta als menors de 12 anys en els avions A380, on només se’ls deixa viatjar en un seient del pis inferior de l’avió, bé sigui en classe preferent com en classe turista. La companyia posa bressols a la disposició dels bebès, per a que els pares no s’hagin de preocupar de portar-lo de cas. Segons justifica Malaysia Airlines, aquesta restricció respon únicament crear una zona més tranquil•la en el pis superior de l’avió.

2. Scoot Airlines, la companyia de baix cost de Singapore Airlines, té cinc files de seients en els seus avions en les quals no estan permesos els nens menors de 12 anys. Tot i això, triar aquests seients lliures de nens té un cost addicional que, en alguns casos, incrementa el preu del tiquet fins a un 50%. En la línea de la resta de companyies ‘low cost’, no s’ofereix bressols per a bebès, per la qual cosa els menors de 2 anys han de viatjar en braços dels seus pares, o bé pagar per un seient.

3. AirAsia X, la companyia de baix preu de Air Àsia, va decidir crear la ‘Quiet Zone’ (zona tranquil•la) en la classe turista des de l’any 2013. Es tracta de 63 seients en les set primeres files, separades de la resta de la cabina, en els quals està prohibit l’accés a menors de 12 anys. Com en els altres casos, viatjar en aquesta secció té un cost més alt a canvi de gaudir d’un viatge tranquil. El director de l’aerolínia, Azran Osman-*Rani, justificava la creació d’aquest espai com un servei més per als clients ja que els menors de 12 anys poden viatjar en la resta de l’avió, tant en classe turista com en preferent, i els bebès tenen bressols a la seva disposició.

Imatge: martinhoward

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Aerolinies asiàtiques restringeixen l’accés a menors de 12 anys”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio