Volar

El ‘Solar Impulse’ aterra a Madrid

L’avió solar ha arribat a estar a 8100 metres i a anar a 70 quilòmetres per hora
By , on 25 de maig de 2012

L’aterratge amb èxit de l’avió ‘Solar Impulse’ a Madrid marca un abans i un després dins el món de l’aeronàutica i el pensament de moltes persones. Sota el missatge “els somnis són possibles”, l’avió solar ha arribat a la 01:30 de la nit, després de 17 hores de vol des de la localitat suïssa de Payerne.

El pilot encarregat de la travessia ha estat André Borschberg, que ha remarcat que aquest vol, que continuarà fins a Rabat segurament el pròxim dilluns és només un assaig per la volta al món que tenen programada el 2014. El ‘Solar Impulse’ va aconseguir durant el seu viatge una altura màxima de 8100 metres, quan creuava els Pirineus, i una velocitat de 70 quilòmetres per hora. El viatge de l’avió al Marroc respon a una invitació de l’Agència de l’Energia Solar del Marroc, que vol construir cinc parcs solars fins el 2020.

L’únic problema que el pilot confessa haver tingut durant el vol es va produir en trobar-se un mur de núvols sobre Toulousse, un contratemps que no tingué major transcendència. Cal senyalar que la cabina de l’avió no està pressuritzada, el que significa que el pilot ha de portar un vestit especial i una màscara d’oxigen. L’aeronau té una envergadura comparable a un Airbus 340 i pesa uns 1600 quilògrams, tot un gegant al cel, això si, un gegant verd.

El vol de Madrid a Rabat anirà a càrrec del soci de Borschberg, Bertrand Piccard, que també s’ha preparat a consciència per poder pilotar amb èxit l’avió.

Tot i que aquest vol és un important avanç en el sector aeronàutic, Piccard va deixar les coses ben clares amb el seu missatge: “No estem aquí per canviar l’aviació sinó per canviar la ment de la gent i que quan pensin en energia, pensin també en el medi ambient”. Són conscients que la incursió de l’energia solar en l’aviació és encara molt llunyana, però sí molt efectiva en cotxes o la vida domèstica.

Piccard y Borschberg van començar aquesta aventura fa set anys; la primera prova amb l’avió la van fer el 2009 però no va ser fins el 2010 que el ‘Solar Impulse’ va realitzar el seu primer vol real, 26 hores a l’aire sense cap tipus de carburant. Per poder funcionar, l’avió disposa de 12000 cèl•lules fotovoltaiques a les ales, uns dispositius que recullen l’energia solar i la transmeten a les quatre bateries de que disposa.

Sens dubte un èxit per donar força a les energies renovables i considerar-les tan útil i importants com les altres.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “El ‘Solar Impulse’ aterra a Madrid”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio