Volar

El president d’Air Europa critica les subvencions a companyies estrangeres

Unes empreses que, segons Juan José Hidalgo, amenacen a les Comunitats Autònomes
By , on 14 de juny de 2012

El malestar al sector aeri és més que evident i cada cop són més les companyies amb problemes. Pujades de taxes, pèrdua de subvencions, increment de les despeses… són només alguns dels obstacles que línies nacionals i internacionals han de superar per seguir oferint el seu servei. En un mar tan mogut com aquest, les disputes entre companyies no s’han fet esperar i la lluita per aconseguir ajuts es fa més crua que mai.

Detall d'un dels avions de la companyia

El president del grup Globalia, Juan José Hidalgo, ha criticat que el Govern subvencioni l’activitat d’algunes línies estrangeres (referint-se a Ryanair), unes companyies que segons Hidalgo “fan xantatge a les Comunitats Autònomes amenaçant-les amb no volar si no hi ha subvenció”, a més “d’enganar” als passatgers “cobrant per tot”.

Però aquí no han acabat les declaracions, el cap d’Air Europa ha denunciat que aquestes empreses “no tributen a Espanya i competeixen amb empreses nacionals que paguen religiosament els seus impostos”, “com la nostra”, ha deixat clar. Hidalgo sent que amb aquestes subvencions estan traient poc a poc i sense remei les empreses nacionals del mercat ja que les condicions laborals d’unes no són comparables amb les altres. “Nosaltres tenim uns convenis molts pesats amb els pilots i ens costen el triple que els irlandesos”. Tot i que en aquest sentit, el president d’Air Europa espera que amb la nova reforma laboral el “problema amb els pilots es resolgui d’una forma més ordenada”.

La situació de la companyia espanyola després de l’ERE per més de 200 treballadors i segons Hidalgo, és “millor”, fins i tot amb els últims esdeveniments, gens positius per el sector aeronàutic (pujada del petroli i augment de taxes aeroportuàries).

A més d’això i aprofitant la mateixa reunió en la que va fer aquestes declaracions, Hidalgo va sol•licitar que Air Europa es s’ubiqui a la T4 de l’Aeroport de Madrid-Barajas, una terminal en la que per ara hi ha molt poques companyies (Iberia, Air Berlin i poca cosa més, “ Iberia i els seus amics”, segons Hidalgo). I és que la nova terminal està més a prop de les pistes d’aterratge i enlairament, el que suposa reduir els costos en “rodatge, combustible i temps”. Tot i així, l’última resolució d’Aena va ser negativa per la seva empresa i la deixava fora de la termina per “falta d’espai”.

Unes tensions que no fan més que augmentar el mal moment del sector, que tot i estar sota mínims, està molt millor que d’altres i sinó que els hi demanin als miners d’Astúries.

Imatge | Andy_Mitchell_UK

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “El president d’Air Europa critica les subvencions a companyies estrangeres”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio