Actualitat del viatjer, Consells per a viatjar, Volar

Overbooking, una pràctica habitual entre les companyies aèries

És una pràctica legal i per tant té estipulades una sèrie de compensacions
By , on 27 de novembre de 2010

Les èpoques de vacances són un dels moments en que més problemes d'overbooking trobem

Tots hem sentit a parlar, o hem patit, l’overbooking. Aquest terme, utilitzat per referir-se a una sobrevenda de reserves és una pràctica habitual en les companyies, tot i que no sempre afecta als viatgers. Les companyies aèries venen dues vegades un percentatge dels bitllets d’un vol per assegurar-se les espatlles i poder reaccionar si hi ha cancel•lacions ja que existeixen estudis, i la realitat ho corrobora, que asseguren que sempre hi ha un tant per cent de passatgers que tot i tenir un bitllet reservat no l’utilitzen.

El problema apareix però quan el percentatge de viatgers que haurien de renunciar al seu vol no ho fan. I a l’hora de facturar els viatgers es trobem que el seu lloc ja ha estat ocupat per una altra persona. La pràctica de l’Overbooking és legal i per això té una sèrie de respostes i protecció legal pel viatger. Així perquè el viatger tingui dret a les compensacions a de sortir de:

•Un aeroport comunitari.
•Un aeroport situat en un país no comunitari, les normes del qual no disposin compensacions i assistència, amb destinació a un aeroport comunitari i el transportista encarregat d’efectuar el vol sigui comunitari.

Sempre que el passatger:

•Disposi d’una reserva confirmada en el vol, amb un bitllet (imprès o electrònic) o una altra prova que hagi estat acceptada i registrada per la companyia aèria, i es presenti a facturació en les condicions requerides i a l’hora indicada prèviament i per escrit, fins i tot per mitjans electrònics (en el cas que no se n’indiqui cap hora, amb una antelació mínima de 45 minuts respecte de l’hora de sortida).
•o hagi estat transbordat del vol per al qual disposava d’una reserva a un altre vol.


A partir d’aquí, i veient que el vol tindrà overboking, l’empresa primer demanarà als viatgers si hi ha voluntaris per cedir el lloc a canvi d’una sèrie de beneficis. Aquests seran acordats entre el viatger i la companyia. En cas que el nombre de voluntaris sigui menor al requerit serà la companyia l’encarregada de denegar l’embarcament. Als viatgers implicats se’ls hi aplicaran immediatament una sèrie de compensacions:

•250 euros per a vols de menys de 1.500 quilòmetres.
•400 euros per a tots els vols intracomunitaris de més de 1.500 quilòmetres i per a tots els altres vols entre 1.500 i 3.500 quilòmetres.
•600 euros per a tots els vols no inclosos en els apartats anteriors.

És important que el viatger estigui informat dels drets que té en cas d’Overbooking ja que en molts casos, els usuaris no reclamen i perden les compensacions.

Font: Aena

Foto: Enrique Dans a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Overbooking, una pràctica habitual entre les companyies aèries”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio