Volar

Ryanair prepara turbines per enlairar-se des del Prat

La companyia low cost operarà a l'aeroport barceloní a partir de setembre
By , on 13 de juliol de 2010

En breu aquest avió s'enlairarà i aterrarà al Prat

Ryanair no s’amaga de ser la companyia low cost per excel·lència, però tampoc de seguir estratègies poc ortodoxes per aconseguir-ho. Estalvien llogant menys mostradors de facturació que cap altra companyia aèria i, a sobre, cobren el preu d’aquesta precarietat deliberada als clients. Taxa extra de 40 euros per no portar el bitllet electrònic imprès de casa. Taxa per facturar maleta. Taxa per respirar, per moure’s, per adormir-se durant el vol… Bé, encara no, però qui sap. Parlem d’una companyia que s’ha plantejat seriosament la possibilitat de cobrar per anar al lavabo o d’inventar places extra per viatjar de peu. Amb ells tot és possible.

Els empleats dels aeroports i personal de les companyies aèries estan que treuen fum pels queixals amb Ryanair. I és que, amb totes aquestes tàctiques com a bandera, poden permetre’s el luxe de vendre bitllets a preus d’escàndol. Per 14 euros podem creuar el vell continent, potser una cinquena part del que ens costa amb qualsevol altra companyia. Una oferta que fins ara es veia agreujada pel fet que, a Catalunya, només operaven des dels aeroports de Reus i Girona. Ara, però, arribaran a l’Aeroport del Prat.

Des de la companyia consideren que la seva arribada serà tot un impuls per a un aeroport que, malgrat estar estrenant terminal, ha disminuït el nombre de vols i es veu perjudicat per la crisi generalitzada del sector. Diuen que gràcies a ells disminuiran els preus de la resta de companyies i es reactivarà l’activitat del Prat. Podria ser, si, però al preu de donar una nova estocada mortal a un sector que ja pateix prou i de fomentar un tipus de turisme que potser no és el que més convé a la capital catalana. Sigui com sigui, reconec que la idea de plantar-me a Santiago per 30 euros cada cop que em vingui de gust m’omple d’alegria. A l’hora de la veritat, ni les males pràctiques ni el risc d'”estafa” tiren enrere als consumidors.


La línia aèria irlandesa operarà a la Terminal 2, ara un desert tètric on només hi opera easyJet i alguna altra companyia menor. I ho farà, segons assegura, sense haver rebut ni un cèntim de subvenció. Una afirmació que els detractors de Ryanair neguen. Sigui com sigui, començaran a operar l’1 de setembre. I ho faran amb 270 vols setmanals per connectar Barcelona amb els aeroports de Brussel·les, Cagliari, Dublín, Düsseldorf, Edimburg, Oslo, Paris, Roma, Venècia i Milà. Els aeroports espanyols de Palma, Gran Canària, Eivissa, Lanzarote, Màlaga, Santander, Santiago, Sevilla, Tenerife i València també rebran vols de Ryanair des de la ciutat comtal.

Agradi o no agradi, espanti o no espanti, Ryanair ja és aquí. Els consumidors segurament en traurem molt profit, però ¿com afectarà al sector aeri? Sobretot en un panorama en el que Spanair no acaba de remuntar i Iberia, entre d’altres, aposten decididament per Madrid. La resposta, en breu. Personalment, i tot quedi dit, les pràctiques d’aquesta companyia m’indignen i crec que, malgrat perjudiqués la nostra butxaca, no haurien de tenir llicència per operar sota les condicions que ho fan.

Foto: Ryanair per eisenbahner a Flickr.com.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Ryanair prepara turbines per enlairar-se des del Prat”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio